|
|
|
|---|---|
|
Hej hur blir avgasvärdena om termostaten har fastnat i öppeet läge.. det är ju så att den sjunker mot kallare motor så fort man ökar farten ut på en större väg Annars så kan den gå upp och ställa sig en halv nålbredd från normaltemp och där står den stilla sen när man åker iväg så skunker den mot kallare motor.. hoppas ni förstår vad jag menar jag menar allt styrs ju elektroniskt det där med brännslet då om den blir kallare får väl boxen signaler om att motor blir kallare .. vräker den på mer bensin då?? Bimmer | |
|
Svar ja... byt termostaten, varken krångligt eller särskilt dyrt. /Martin |
|
|
Jo visst skall jag men jag hinner inte jag har besiktning nu på Tisdag ochman får ju räkna med att ett tu tre har dom ej termostaten hemma det var därför jag skrev och frågade Bimmer |
|
|
Okej, bmw borde ha din termostat hemma och likaså mekonomen så du borde kunna få hem den i morgon. Annars får du chansa, men med mer bensin inne som motorn knappt kan förbränna KAN ju avgasvärdena, med lite otur, skena i höjden. Lycka till hur som! /Martin |
|
|
Ja jag får se till att den är ordenligt vamkörd gjorde det ikväll och jag han rätt lång ut efter e4 innan tempen gick ner mot kall så om den är ordentligt varm kanske jag klarar mig hoppas på det.. annars får jag väl ta den smällen Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.