|
|
|
|---|---|
|
tänkte försöka få tag i ett sådant till min 535:a men ger det änns någon i effektökning...? //Danne | |
sise |
de är nog knappt märkbart ,, så vid du inte har annat trim som = vassare kammar högre komp mmm |
Jeppe W |
Min 535 AC Schnitzer har extraktorrör, vassare kam, grävda kanaler samt optimerad motronic. Detta ger ca 35 hk extra, men jag tror inte det var värt priset den gången det gjordes...! |
| Jeppe.... ca hur lång är en pipa på ditt extraktor? | |
Jeppe W |
Tja du, har du tid att vänta tills jag isolerat garaget färdigt så kan jag mäta när motorn är urtagen, det ligger en hjälplunga och ett Autronic å väntar i en kartong nämligen. Modellbeteckningen torde bli "S5 Tic" eller nå´t! |
| så noga behöver jag inte veta, är det ca 1.3 meter eller runt halv metern. bara ett ungefär.. | |
|
mm okej ja det där med kamm kommer jag inte att byta för i och med en trimm kamm så tappar man bottenvridet...:( tänkte igentligen bara chippa å kanske extraktor då men ja det verkar nog ara bli en totalrenovering av motorn... verkar ju inte finnas någe lämplig att göra tyvär... //Danne |
|
|
Om det är en svensksåld 535:a så ger en chippning och extraktor ganska bra effekt. Den svensksålda har ju som bekant 204hk medans den tyska har 218. Det som skiljer svenska och tyska 535 är styrbox (programvara), grenrör och luftfilterbox. Du kommer lätt upp i över 218h med dessa moddar. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.