AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.299

Motor mister effekt etter at motoren er varm

mo
29
monsen
525i 24v -90
Jeg har en 1990mod tyskimportert 525i med 24vent.
Dette er den første typen av M50/B25 S1 motor.

Jeg har hatt noe trøbbel med bl.a annet trasige coilet. Disse er byttet og bilen vil nå starte i kulden. Pga coilene, så ble Lamdasonden ødelagt 2ganger.
Så sviktet bensinpumpen og jeg byttet pumpen og bensinfilteret, så nå skal det være iorden.

Men jeg opplever at når jeg har kjørt et stykke, og for så å stoppe, så virker det som om motoren ikke går helt bra. Dette kan være at jeg stopper ved et lyskryss og venter på grønnt lys. Når jeg da starter og kjører igjen, så virker som om motoren fjusker og mister litt effekt. Akkuat som om bensintilførselen eller tenningen svikter. Jeg kan trå gassen i bånn og motoren holder igjen effekten, men så plutselig kommer kraften tilbakers.

Noen som har opplevd dette? Noen som vet hva dette kan være?

--
Best regard,
Ronny Simonsen
BMW 525i -90 (M50/S1)
Nå: 241000km
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har du öppet luftfilter från eftermarknaden under huven så är det nog boven i dramat, när bilen står still så kommer ingen kall luft in i insuget.

Annars är det nog antagligen någon av tändstiftena eller tändspolarna som inte är utbytta som spökar fortfarande, det är också vanligt att det märks först när motorn blivit varm.

Mvh
mo
29
monsen
525i 24v -90
Alle Coilene er byttet!
Alle tennpluggene er også byttet!
Luftfilteret er byttet!
Har ikke åpen luftfilter, men standard filter.

Jeg merker at når motoren er kald, så virker motoren kvikkere og så når man har kjørt motoren varm, så blir effekten noen ganger redusert.
Jeg lurer på en Lamdasonden er igjen gåen sidne jeg byttet den sist gangen FØR alle coilene ble byttet.
Men dette merkes ikke før jeg har kjørt ganske lenge, slik som 1-2timer.

--
Best regard,
Ronny Simonsen
BMW 525i -90 (M50/S1)
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
Drar den normalt med bensin?

/Martin
mo
29
monsen
525i 24v -90
På langkjøring, så ligger forbruket på mellom 0,7 og 0,8l/mil, men på bykjøring så ligger forbruket på opp mot 2l/mil og det synes jeg er unaturlig mye. Snittforbruket går iallefall lett opp til 1,3l/mil.

Det rare er at motoren går bedre når den er kald!
I morrest var var det minus 8grader. Bilen starter og går helt jevnt. Eksosen virker ren og alt virker ok!
Noen ganger når jeg har kjørt, så kjenner jeg en tenden til bensinlukt. Jeg har sjekket slangene, men har ikke funnet noe som lekker. Jeg vet heller ikke om bensinlukten kommer fra eksosen, men da har jo motoren måtte gått på 5 eller mindre sylindere og det høres ikke ut som er tilfellet.

Rare greier!

--
Best regard,
Ronny Simonsen
BMW 525i -90 (M50/S1)
525i Touring -93
Låter som min, tyvärr har jag inte börjat luska i vad det kan vara, har funderat på tjuvluft, men som sagt inte undersökt än, skulle vara mycket intressant om du kom fram till vad det berodde på i din bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.