|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som vet om man kan få framstolarna (förarstolen) i en BMW 325 Coupe -93 längre bak än vad som är möjligt i orginalskick? På min gamla Peugeot gick det att förlänga skenan så stolen kom längre bak. Jag är såpass lång att jag skulle sitta bekvämare om jag fick stolen några cm längre bak! (ingen kan ändå sitta bakom mig i baksätet..) /martin | |
M-3 |
Hej martin.. visst borde du kunna lösa det på något sätt..men du får nog byta skenor till modell längre,men fråga mig inte vilka:)men hur lång är du människa;) på min e-36 kommer jag nästan till baksätet,men har jag 10cm till pedaler och jag är då ändå 184 lång.. men det kan ju bli svårt att passa in skruvhål på ny skena,och man gör ju gärna inte nya direkt,, men någon kan säkert hjälpa dig.. lycka till |
|
Självklart finns det lösningar för detta. Jag har själv behövt förlänga mina skenor pga att jag för snart ett år sedan bröt ryggen och blev förlamad i benen så för att nu få in rullstolen får jag skjuta tillbaka stolen helt och hållet plus att jag är 196cm lång. De som är bäst enligt min mening är autoadapt ( www.autoadapt.se ) Ta och ring dit för dom kan verkligen trolla med bilar... Who dares wins |
|
|
Tack för svaren! På BMW kunde de inte göra något åt det, möjligtvis byta till sportstol för att sitta bekvämare. Jag ska kolla vad autoadapt kan göra! Om ni undrar så är jag 1,95 m lång varav benen är 1,15 m :) Sitter ändå hyfsat bra i bilen, men går det att få bättre så är ju det ett plus. /martin |
|
|
Hej alla! Jag skulle nog tänka mig för innan jag börjar mixtra med stolens skenor. Jag har nämligen jobbat med konstruktion av bilsäten och varit med vid mycket krocktester o dylikt. Det kan få ganska oanade effekter om man ändrar på belastningsförhållanden. Bara som en liten varning.. Lycka till!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.