AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.038

Z på bilsportmässan

Hamann Z roadstern som var på älvsjömässan nu, tillhör den någon forummedlem eller? :-)

//Svebba
- Jag är schnell !
Nu har jag själv inte sett bilen, men är det samma exemplar som ömkade umgänge med en busshållplats i Stockholm för ett antal månader sedan? Vill minnas att det var sommaren 04.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Nej, det är en svart Hamann M Roadster som står på mässan, identisk med den som finns på deras tyska hemsa. Alla spoilers, vingar etc är lackade i grått. Den som kvaddades i Gamla stan var väl silver om jag inte minns fel. Bilen på mässan var svenskreggad.

För övrigt var mässan helt värdelös, den var trist förra året, men i år..??!?! Efter en knapp timme ruttnade Andersson_CSI, Hobbe och jag..
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Japp, Caspar har rätt på två punkter:
-Den krachade Hamann var silverfärgad
-Bilsportmässan suger

(Skyldig Caspar 200:-)

Z4 3.0 Kelleners
Länk
På vilket vis var mässan dålig?

/Anton
Ni får ge er till tåls! Stockholms Bilsalong öppnar 1-9 april -06.
Där lår man väl få klämma på Z4 Coupen.

Keep Your Distance!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anton: Det var ungefär samma grejer/bilar som förra året, bara minskat med 50%..
Caspar: Förhoppningsvis var det stylingen och billjudet som minskat?
Möjligheten för teamen att knyta nya kontakter och visa upp sig är ju oerhört stor på denna mässa. Jag vet hur många montrar planerats långt i förväg inför detta.

Det lilla jag har sett på bilder, bortsett från bling-bling bilar som knappast kommer tävlas med, verkar vara helt ok. Många har profilerat sig lika bra som förra året då jag besökte mässan.

Nåja alla har vi olika intressen men en bilsportmässa tycker jag ska avhandla just bilsport och inte styling/streetracing..

/Anton
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Anton,
Inte mycket bling-bling kvar, vilket jag tyckte var skönt, men det var inte mycket intressant för övriga heller att titta på tyvärr.
Halva mässan som fanns kvar var i stort SASCA....

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anton: Näe.. Billjud var nog lika stort som förra året men Bling stylingen hade minskat. Tyckte främst att det var avsaknad av riktig bilsport som var det trista.. Visst fanns det en del bra montrar med bilsport, men klart mindre än förra året.. :-(

Eller så tittade vi väldigt dåligt. Tycker dock att för 130 spänn skall man få ut lite mer..
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Var oxå på mässan. Jag tyckte att den var helt ok. Kanske för att jag är mer för stylade bilar än motorsport och för att jag inte varit där något år innan? Blev en hel del bilder. Tyckte att där fanns många fina bilar o så. Saknade lite flera fint stylade BMW bara..

Kanske dax för Bumper att visa upp sin ACS E36a där till nästa år?

mvh Daniel

// M.v.h. Spajjjs
gillade inte fälgarna har jag för mig, och absolut inte de där backspeglarna...

//Svebba
- Jag är schnell !
har någon bilder
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ok, så jäkla dålig var inte mässan, men den var också långt ifrån skit bra.
Fel nr 1, tre mässor med styling under samma höst, samla allt under ett tag och få en stor mässa.
Fel nr 2, En bilsport mässa där nästan inga raceteam är representerade!? vad är det?
Fel nr 3, skulle det kosta mindre att ställ ut skulle fler göra det = mer att kika på.

Sen måste jag bara fråga alla stereo byggare, vad är meningen med 10 TV apparater i en bil som man utan stereo får in max 5 pers!? och vad är vittsen med att spela 2 sek en brummande ton så högt att ingen kan sitta i bilen. Men det är klar de bilarna är ju så fula att ingen vill väl ses i dem.

Ang. Z3an så tycker jag den var läcker, dock kan jag hålla med om att backspeglarna såg mer ut som missfoster än som backspeglar.

Z3MPOWER
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
bilder: Länk

Z3MPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.