|
|
|
|---|---|
|
Hej. Undrar vad man ska ge i mellan på en E90 320d med följande utrustning, mot en A6- 01 med snart 20 000 mil på mätaren och i bra skick. BMW 320 d "E90 - partikelfilter" Mätarställning: 1095mil Färg: Monacoblåmet/Grå tyg Karosseri: Sedan Bränsle: Diesel Växellåda: Sekventiell Info: Avdragbar moms, Sekventiell växellåda, Diesel, Grå "Fluid" tygklädsel, Comfortpaket (431 Automatiskt avbländande backspegel invändigt, 465 Fällbart ryggstöd bak inkl skidsäck, 4AE Armstöd fram, 507 PDC Parkeringsdistanskontroll bak, 521 Regnsensor, 534 Klimatautomatik, 540 Farthållare, 663 Radio BMW Professional), Advantage Pluspaket (240 Läderklädd ratt, 249 Multifunktionsratt, 302 Stöldlarm, 321 Exteriördetaljer i karossens färg, 520 Dimstrålkastare, 2BF Lättmetallfälg - 16" Dubbeleker 154), 493 Förvaringspaket (Dryckeshållare fram, Förvaringsfack på förarsidan, 2x 12v eluttag i bakkant på mittkonsolen, Förvaringsnät på baksidan av framstolarna), 205 Automatisk växellåda med Steptronic funktion, 200 Partikelfilter för dieselmotor samt övrig seriemässig utrustning. "Svensksåld, Demobil, Leasbar - Nypris 348 300 kr" Registreringsnummer: WNH039 Registrerad: 200503 Med Vänliga Hälsningar Jonas | |
|
Glömde infon om A6:an :P det är en 1.9 tdi. ganska basic utrustning med ac, farthållare, cd spelare ( eftermonterad panasonic) med både vinter och sommar hjul på fälg. Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Hmm, hur mycket vill/kan du/han lägga emellan? En E90 320d med 1.000 mil med nypris på 348.300:- ligger väl på minst 300-320.000:-? Och en A6 1,9TDI -01 på cirka 120.000:-? Mvh |
|
|
En kollega köpte en helt ny 320d med denna utrustning men manuell för 290.000:-. En demokörd 320dA skulle jag då värdera till högst 280.000, mer än så verkar vara en dålig affär. Enligt bilpriser.se värderas en A6 1.9 TDI till 91-99.000 vid privatköp, och det tycker jag verkar rimligt för en långmilare. Om du byter in A6 får du säkert inte mer än 80.000 av handlaren så 200.000 emellan låter som en rimlig nivå. |
|
|
Vi var på Theanders i lund idag och provkörde bilen och hörde om ett byte/köp. De "värderade" vår A6 till 72 000kr enligt "deras listor" och då skulle vi ge 247 000 i mellan. Vi tyckte det verkade lite i överkant. Vi sa att vi skulle ta det med oss hem och fundera och då sa han att sista mellan priset var 230 000 kr. Vad säger ni ? Jag tycker det verkar lite högt ändå, men han verkade angelägen om att sälja bilen (de byter väl demobilar vid 1000 mil eller något) så han går nog att pressa lite till. Den har varit ute på annons ganska länge också. Vad säger experterna ;) Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Gick dom från 247 till 230 i mellan bara sådär, det var inget dåligt hopp dom gjorde. |
|
|
Nej, tyckte jag också.. Så dom verkar angelägna med att sälja = / Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Jag skulle sagt 215 så går de förhoppningsvis ner till 220 eller 225 åtminstone, eller sett till att vinterhjul + extra oljeservice ingår. 247 är ocker, särskilt med tanke på att det inte fanns skinnklädsel - något som eftermarknaden verkar kräva... Iom att det är en demobil som kan ha upplevt en alltför hård inkörning så skulle jag antagligen inte behålla alltför länge. Alternativet är att försöka sälja A6:n privat, men risken är att du får ännu värre skambud... Mvh |
|
| Iom att det är en demobil som kan ha upplevt en alltför hård inkörning så skulle jag antagligen inte behålla bilen alltför länge var det... | |
|
230 känns lite för mycket ändå, även om den kommer med vinterhjul + nyservad, särskilt med tanke på att BlackMunichWagons kollega lyckades få loss en helt ny för 290, men det kanske var med tjänstebilsrabatt? Mvh |
|
|
Men oljeserviden går ju under fri service!? men säljaren sa att vi kunde behålla vinterhjulen till a6:an och slänga på de på de inte så snygga 16" som satt på 320:n.. Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.