|
|
|
|---|---|
|
Vem har rekordet för högsta effektuttag med mappat orginalsprut för m50 motorer? Jänkarna verkar ha fått snurr på orginalprylar Länk Om det nu är 630 eller 480 är det rätt imponerande ändå visserligen en 2.8 i tråden. Vad behövs för effektuttagen för prylar förrutom Turbo/IC osv exempelvis special LMM? //M Länk | |
|
Ingen som har erfarenheter om mappning av DME sprutet med spridare modell större överladdat osv? Min fråga är eg om det finns kompetenta firmor som kan mappa in ett DME sprut bra för ~10k varför först lägga ~20k på ett eftermarknads sprut, och sedan lägga 10k på en mappning av detta? Vad jag förstått är det relativt få som har tillgång till ett bra gränssnitt för att kunna mappa dessa sprut och ett begränsat kundunderlag.? Om det nu är hypotetiskt möjligt att mappa in dessa sprut bra borde en marknad finnas eftersom det ju redan sitter i bilarna. Gamla sprut hade ju t.ex problem med tomgången/avgasvärden då de inte kunde öppna spridarna tillräckligt korta sekvenser men vad jag förstått är detta inget problem för DME. Hur är det med LMM? finns special lmm som man kan använda för en effekt av ca 500hk? M3 lmm bottnar väl också någonstans. //Thörn |
|
|
That's only like 300rwhp in Europe... go back to the drawing boards and come back with some real power.. you must be using a Mert dyno! But seriously, that power is badass... I told George I don't want to race you now Congradulations by the way that's awesome. Boris __________________ |
|
|
Uppfattade det inlägget som ironi efter alla smileysefteråt, vad skulle de med 55cc spridare till för 300pållar? |
|
| 550cc... | |
| allt ska ju vara stort i the US... ;) | |
| Snart kan nog jag mappa alla bmw boxar upp till -96:) | |
|
Det låter bra! ni är ju onekligen grymma på BMW motorer... hur blir det ni mappar? kan man komma överrens om ett önskat effektuttag/laddtryck i runda slängar och kör därefter? Verkar vara kluriga grejer att mappa Orginalboxar med checksums osv... //Thörn |
|
|
Man laddar tills det spikar/inte törs mera. Man ska hålla sig på 1 bar med standard prylar om man vill att det ska hålla ett tag. Orig ecu är klurigt,men har köpt allt vi behöver. Svindyrt!!!!! |
|
| Är det tändningen som inte pallar över 1bar? kommer ni att mappa tändningsmappen också, sänkning vid tryck osv? | |
|
Ja självklart mappas allt. Men motorn håller inte för mer än 400hk om man ska åka länge. |
|
|
aha du menar så, låter riktigt bra, får återkomma till vårkanten om detta :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.