|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
LarsO: Läs mitt inlägg: Lernia bilplåtslagarutbildning! Det är väl inte så dyrt, heller? Särskilt inte om förs. bolaget betalar! Vad är problemet? Sååå jäkla smälld är den väl inte, så att Du måste skrota? Att ett ramben eller två är litet snett är väl inga problem? Du skulle sett min 7:a!! Där kan Du snacka om ramsned!!! Men att skrota en fin bil...ALDRIG!Min 7:a rullar fortfarande, i nyskick, o har nu passerat 36.000 mil utan problem :-) Så LAGA Din bil, med hjälp av Lernia eller någon annan skola. Det är billigast. Jag lovar! Hur pass försäkrad var Du? Halv, eller? Oavsett, är det ju vållande som betalar. OM det inte går att finna vållande part, o Du kan bevisa det inträffade, så betalar trafikförs. föreningen skadan. Bara att lämna in:-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Kommer ni ihåg mitt debakel i november förra året? Avrapporterar härmed utfallet av reparationsarbetena. Min bil har gått från det här stadiet, Länk till det här stadiet: Länk Länk Länk Länk Länk All bockad plåt, spräckt plast och krossat glas är nytt och omlackat. Delar från skrotade exemplar såväl som "piratersättningsdelar" och originaldelar har använts. Motorhuven blev den enskilt mest kostamma delen. Grillplåten med "gälarna" är inte bytt, utan av ren "snålhet" försökte vi återanvända den så därav att passformen inte blev riktigt 100%. Den lilla "läppen" runt avgasröret har jag inte fått någon riktig ordning på ännu, men den skall bytas så snart det blir lite mysigare att ligga ute under bilen. :) Jag vill rikta ett stort tack till alla er på Autopower som höll mitt mod uppe under den svåra tiden. Jag vill också tacka alla som har ställt upp med kontakter, delar och arbete. De som känner sig träffade kan ta åt sig. :) // LarsO |
|
|
Korrigering: Autopower:s "nu-skall-jag-upptäcka-en-URL-funktion" knasade till den första länken. Här finns den: Länk :) |
|
|
krockade en e36 som fick lliknande skador. ngt värre kanske.. skulle hos den lokala bilskadereparatören kosta 47k =( jag lagade den själv med beg delar.. det var relativt enkelt. det svåra var att hitta delarna... bara att rikta hjulhus å balken. resten skruva. mvh |
|
|
a96larol, fick du nånsin tag i gubbegubben som tvingade dig av vägen? |
|
|
Nej, jag har inte fått tag på "gärningsgubben", detta trots kontakter på LKC hos polisen i Skövde. Jag har dock slutat gräma mig över händelsen som sådan, utan istället övergått i en allt större "nöjdhet" med min bil och dess kvaliteter inför mig som ägare och brukare. Hade jag haft råd hade jag gärna "uppgraderat" till en E39 530d touring, men en sådan kostar för mycket pengar att köpa. :( Jag blev, genom en av leverantörerna av reservdelar, erbjuden att köpa en E38 740d -99 av det utmärkta trevliga "Bilkompaniet i Tråvad", men deras begärda pris om 185.000 kronor tyckte jag var för mycket, samt att ägarkostnaderna för en sådan bil, jämfört med E39 530d, enligt mitt tycke, skulle bli alldeles för höga. Jag upplever det som betydligt mer "motiverat" att lägga 180.000 SEK (om man nu skall spendera så mycket pengar på en bil) på en E39 530d, eller hur? |
|
|
Du vet att TFF ersätter skador som smitare åstakommit va? Problemet här är att det är du själv som kört i diket, han körde inte på dig. Jag va med om en liknande grej i sommras då en dam körde ut precis framför mig så jag fick veja in i vänsterfilen och blev där påkörd. Blev 50% mitt fel för att jag vejade, jag skulle alltså ha kört på henne istället. |
|
|
EBS, jag kontaktade TFF i ärendet, men de sade redan innan jag skickade in en ansökan att jag inte hade någon chans till ersättning då jag inte hade något vittne som styrker min utsaga - så det var lönlöst. Ja, det är en erfarenhet att dra, vi får börja köra på dem i vår omgivning som orsakar oss manövrar där vi ofrivilligt och oavsiktligt skadar våra fordon. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.