|
|
|
|---|---|
| hade in bilen på insp2, och det stog på felsökningen att 1an och 2ans cylinder har misständit och stängt av vid flertal tillfällen(oftast över 4000 varv) och så stog det kuggfel vevaxel sporadiskt????? jag undrar om man kan byta bara två tändspolar, för han på bmw sa att man måste byta alla åtta, låter konstigt tycker jag. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kan byta tändspolar styckvis. men . Bilen kan ha en igensatt katalysator (med löst innehåll), den brukar då stänga av cylindrar för att inte dränka katten och för att den inte blir av med avgaserna, och detta registreras som tändningsmissar i diagnosen, Just detta fenomen brukar då hända just runt 4000rpm. kuggfel vevaxel kan jag inte tolka riktigt, felkoden för detta hade varit bra,kan vara ett följdfel också, Ett fel ger ju ofta felkoder för andra delar i systemet som påverkas negativt. ///MVH Hasso Länk |
Ulke |
Tändlägesgivare Vevaxel trolig felkälla??? mvh Ulke |
|
har bytit vevaxelgivare och det blev ingen skillnad, tror själv på att katten har gett upp, men jag ska bygga nytt system med sportkattar, och fullflödes dämpare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.