|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket kan man svarva ner kolvarna på en M30 B28? Vågar man ta 2 mm och ladda 1 bar eller skjuter jag hål i kolvarna då? Nån som vet? | |
| Hur påverkas avgasvärderna av kompsänkning (när jag kör in till bilprovningen utan turbo)? | |
|
Bara motorn får tillräckligt med bränsle så går det bra. Du kan istället svarva 1 mm och använda en tjock toppackning av koppar, det är också ett alternativ. Det där med avgasvärderna vet jag mindre om. |
|
|
Kolla om du inte hittar kortare vevstakar, borde vara det enklaste. M5 3,6 = 144mm M5 3,8 = 142,5mm (kan tyvärr inte längden på din stake) Är bättre virke i dessa oxo. Den vevstake du hari din motor nu sitter för övrigt i E21 315 till E32 730 & E34 535. |
|
|
Var kan jag få tag i en tjockare kopparpackning? Nån som vet hur långa stakar jag har i min motor? |
|
| Om du vill ha kortare stakar så kan du lämna in dom på arborning. Alltså du slipar om och borrar om hålet i storänden. Men det negativa med det och större toppackning är att du förlorar klämspalt.. och får inte så bra virvelbildning som man vill ha.. | |
Hello Nasty |
Du har en upphöjning på kolvarna i 535 E28 dock tror jag det är olika kolvar i alla årsmodeller, men genom att plana av detta så borde du kunna få ner kompen rätt bra, sen går det ju alltid att beta av lite gods i förbränningsrummen! MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.