|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hej, har försökt leta men hittar inge liknande så ja pillar ihop en ny, de e så att när ja gör kickdown å håller pedalen nere så går den som ett skott å växlar bra till den ska lägga i 3an 4an 5an beroende på hastighet så slutar den dra mitt i allt, allt stannar på 4000 rpm så ja måste släppa gasen å gasa igen å då drar den ett tag tills den ska växla å så slutar den igen, å ibland kan den gasa å sluta å gasa igen själv när ja ger tusan i å släppa pedalen, har även laddtrycksmätare å märker att den endast laddar 1 bar när fenomenet uppstår, annar laddar den 1.4 bar. annars går bilen jättebra när man kör normalt, den går jämnt, läcker inge diesel från pumpen, startar enormt bra, har även bytt pumpen i tanken + relä dock är den lite törstig, ligger minst på litern hur man än kör, de går bra när man ska köra om också, men de är just när den får gå på höga varv lite längre, va kan de va? | |
320-325 |
öh |
320-325 |
förlåt... skrev fel Supra MKIII |
| Kan väl inte speciellt mycket om diesel, men bränslefilterbyte kaske inte skulle skada. | |
|
ursäkta min dåliga förklaring, är inge bra på sånt.. Bengha>>> allt e bytt i filterväg... |
|
|
Det låter som att den är på gång och ska spika just då, antar att det sitter knacksensorer i den som slår av då.. Låter ju onekligen så på grund av laddtrycket på 1,4... Det är inte orginal va? Prova att skruva ned laddtrycket lite isåfall... // Erik |
|
|
finns de flera knacksensorer?vet du var dom där sitter i motorn? ne orginaltrycket ska väl ligga på runt 0.8 bar..1.4 e lite väl mycke så snart flyger väl toppen åt tjotta också=) ska prova ställa ner trycket lite å testa. |
|
|
testa och byt spridaren i motten den med en kabel på den justerar bränslet.?? Börna bör man annars dör man |
|
| ok ja kan pröva de åxå, måste bara få tag i en först=) | |
|
Tjena. Det kan ha med lambdan att göra. får den för mycke skit på sig så ger den fel medelande till bränsletillförseln och stryper motorn. Skaffa en bättre beg sådan och pröva byt. |
|
| bärra>>> Dieslar har ingen lambda ;)..fast den har de syndromet iaf=) | |
|
går den bra än Börna bör man annars dör man |
|
| Thorsella>>>>ja har inte fått tag i någon spridare, har sänkt turbotrycket lite iaf..till 1 bar ungefär, ska testa imårn om de hjälpte nånting, hör av mig då=) | |
| bilen går nu som den ska nu sen jag ställde ner turbon...tur de..trodde de skulle vara nått mycke värre som kostar mycket pengar=) | |
| japp det sitter säkert någor electronisk truckventil i insuget som gjorde att den blev konstig | |
|
525tok: Testa att byta bränslefiltret om du inte gjort det, så kan du nog höja till 1,2 bar. Mvh |
|
| jag har satt dit en mekanisk pump på min 524 89 e34 modellen samma som eran fast äldre motor jag har max ställd pump och origenal tryck men den är ändå slö som fan!! allt är bytt så som bränslefilter mmmm | |
| det är väl inte konstigt att den inte går som den ska om du laddar 1.4 i en sån där diesel | |
| nicke_lsn prata inte om sånt du inte vet något om :d hehe det gå och det går så bra | |
|
Nicke_lsn>>> ojojoj de går å kräma ut mer än man tror ur dom;) thorsella>>> de där känner ja igen, på min förra bmw, en 524 -90:a hände nått skummt me den, den blev skitslö mitt i allt, ja bytte ställverk i den..kan ju säga att de va ett h-e å få ställt in den=)..men va ändå lika slö..turbon bytte ja, satte en större å tänkte att nu jäv-r ska den skotta på bra..men inte de..den va lika slö iaf..sen sålde ja den. å ny ägaren bytte allt i den, pump, topp turbo, alla styrenheter men lika slö iaf..vet inte om dom fått den å gå som den ska än idag. |
|
|
hehe ok men jag har satt dit nekanisk nu så nu går den som ett skött och öser diesel som FaN hehe har du sänkt din något eller??? har hört att det ska äta hjullager som fan?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.