|
|
|
|---|---|
Ulke |
Hej, har vid körning med Sportläget på min automat upptäckt att den dröjer väldigt länge med att växla upp till högsta växeln...... Kan köra en ganska lång tid runt 4500rpm på trean utan att den växlar upp på högsta.....några tips? mvh Ulke |
sise |
är de inte meningen att den ska växla sen när sport är i `? |
| Det är nog så som det ska vara, kanske en liten fördröjning men jag minns på min gamla 325:a med automat så ville den inte heller växla upp så pass tidigt, höll på å testa och ha mig med det där och kom fram till att det beror på hur pass mycket gas du ger. | |
|
Det är väl adaptiv låda på en 95:a? Har du då gasat lite så är den inställd på att gasa mer! Har samma på min ex när jag gjort en omkörning. Mvh Veåttan: Länk |
|
Ulke |
Måste vara det att den tagit efter körsättet bara, för när jag nu testade i vinterslasket så växlade den vid 3500 till högsta.... Tack för era svar, man blir ju lite orolig när allting annat är 100% o man hänger upp sig på en sådan sak.... //Ulke |
|
Det är väl inte adaptiv låda på e34 av 95 årsmodell utan en ren automat med tre körprogram eller har jag fel?? Adaptivlåda/steptronicen kom väl först 96 på E39 modellen. mvh |
|
Ulke |
Dutta Där har du fel....Adaptiv låda kom reda 1994 som tillval och den siter på min 540. Finns 2 program Adaptiv och Sport, vinterläge går den in i av sig självt när väglag osv kräver det..... /Ulke |
|
I bilar med tre körprogram så innebär sportläget att lådan aldrig växlar upp till högsta växeln och även lockupen uteblir. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.