|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
teamchameleont- Vad menar du? Bara för att du säger det så ÄR det väl inte bara så?? Skulle nog inte räkna bort vad folk skriver på detta forum hux flux bara för att folk inte tror på dig. Rätt mycket kunskap här ändå. Själv ser jag fram emot pappret :) DANNE Min bil: Länk |
|
|
Jag vet vem tjejen med 200an är. Maria, kommer från Sundsvall fån början. Det sista jag hörde om hennes 12a så satt det DTA Pro8 -sprut i och den gick inget vidare alls. Men det lär ju ha hänt en del sen dess för det var ett tag sen! Det är väl självklart att folk inte kan ta allt som skrivs på ett forum. Så mycket skriverier om chips och deras fantastiska effektökningar. Då jag jobbar med motorer och styrsystem på en firma som jobbar med forskning och utveckling av förbränningsmotorer så vet jag en del om "chip" och vad de påstås ge. Finns chip till sugmotorer som funkar hyffsat, men någon stor effektökning är det sällan tal om. Handlar mest om en karaktärsförändring som gör "effektupplevelsen" större. Då jag håller på att turbokonvertera en 750 så har jag satt mej lite in i den. Finns en hel del potential i den om man vill trimma utan överladdning. Kör man på 98 oktan, labbar med kaminställningarna, ev. portar insug, toppar osv. Detta i kombination med ny programvara för bränsle/tändning kanske kan ge 70Hk. Spridarna är rätt ynkliga också, inga stora marginaler där. Jag ser ingen här som utger sig för att vara kungar. Skriver man en programvara till M70 som enbart den ger 70Hk. Då är man KUNG. |
|
teamchameleont |
den 200an.. hon kör med haltech E11... o det är nåt som är tvunget att köra om man skall turbokonvertera en 12á... haltech eller autronic... men det borde du ha räknat ut vid detta laget.. o nej 70HK kan vara lite väl, men nånstans i närheten skall ajg vra med öppna filter... |
|
Saxat från Marias sida: BMW V12 -5 L -300Hp/450Nm -DTA Pro8 -Getrag 6-speed gearbox More info coming soon… Står mycket skit på nätet, man ska inte tro allt man läser :-) "men det borde du ha räknat ut vid detta laget...." Jasså det tycker du! Känner inte till DTA Pro8 särskillt bra, och har inget intresse i att läsa på dess möjligheter heller. För jag antar att det har med det att göra, ditt lite spydiga uttalande. När nyfikenheten överträffar förståndet |
|
teamchameleont |
spydig?? har inte börjat, tänker inte göra det heller... hon kör med haltech E11... bara för upplysnings skull.. vet vem som har mappat me... 300hp är långt ifrån va hon har... vet på ett ungefär va hon har, o det är bra mycket mer... |
|
Kanske jag som misstolkade dej. Ja du skrev ju 800Hk, när jag frågade vem som hade det i en 12a, och det är ju en hel del mer.... Man behöver inte köra med haltech på en turbokonverterad 12a, Finns flera andra, MBE 941, Motec diverse modeller, M800, M880 t.ex. När nyfikenheten överträffar förståndet |
|
teamchameleont |
haltech eller autronic är det som är oslagbart... nåt annat är ingen ide´... det är bara "waste of money" |
|
Team- Hur går det med pappret då? Nyfiken i en strut... DANNE Min bil: Länk |
|
teamchameleont |
jodå, jag måste ju få ut min bil ur garaget först, men inte förens alla modifikationer är gjorda... tänker stort, bygger större... hehe... nu skall det showas för fulla hus... |
|
modifikationer? Trodde vi pratade om tre chip? Vad mer ska du göra? DANNE Min bil: Länk |
|
teamchameleont |
ja säg vad jag inte skall göra... he he... nu skall det bli showbygge... tänker stort, bygger större. men jag kan avslöja en del, 20" chromefälgar, toningsfilm jag komemr vara ensam om i sverige, motorchippen, stereon, ja... sen får du se vad som händer... |
|
Hehe, ensam blir du defenitivt inte. Har hållit på att byggt om min 750 i över ett år nu. Tänkt att den skulle vara klar till 1 maj utställningen här i Övik. MVH |
|
|
Harlin- Utvecklingsbilder? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Bara jag visste hur jag skulle få upp dom på sidan? |
|
teamchameleont |
svar till halrin, jo jag kommer nog vara ensam om ett sånt här stort bygge, tro mig, om du har utvecklingsbilder hade det vart tiktigt kul o se på, då vi är dom enda isåfall.. men det skall i lite över 400,000 i min bil.. så som sagt, det kommer bli ett gigantiskt bygge... |
|
Harlin- Du kan ladda upp dem här: Länk . Bläddra till din mapp där du har bilden liggandes klicka på den sen förstår du resten! Lätt som en plätt. Team- Vad ska du göra på bilen för 400,000 Sek?? Du får ju en ny Porche för de pengarna. Har du gjort något bygge tidigare som man kan titta på? DANNE Min bil: Länk |
|
teamchameleont |
har inte gjort detta, men med sponsorerna inblandade så blir den slutsumman i långa loppet.. men jag lägger inte det.. finns inga byggbilder sen tidigare på mig, har inte byggt nåt särskilt som jag kan ta åt mig äran för.. men det kommer upp sida för bilen inom kort... publicerar den med en gång.. men det sker precis innnan lanseringen för bilen, skall även shoota för bilsport, samt street extreme... |
|
Vad kul! Det ska min polare också, vilket nummer kommer du med i? Är det Fredrik du snackat med på Street Xtreme? Bra kille tydligen! |
|
teamchameleont |
nope, jag har inte pratat med dom per telefon, utan per mail, vet inte vem som låg bakom det... va kör han för nåt då?? samt med tanke på att bilen kommer ut i april, så efter det skall det väl köras... |
|
Multimedia: Cupén: ITX- dator som huvudenhet 4x DLS 6,5" midbasar 6x DLS UR 1 diskanter Samt ett par av de legendariska Phase Linear MID 51 4" 1x 15" VGA takskärm 1x 7" motorstyrd touchscreen för styrning av ITX 1x 6,5" skärm för motordiagnostik Bagage: 2x JBL 5,25" 2X JBL diskanter 3x Phase Linear high grade 10" 2x JBL 75,4 GTO steg 1x Monoblock 2400w 1x 15" VGA skärm nerfälld i bagageluckan. 1x 6,5" skärm 1x 2 F kondensator Detta är vad som än så länge monterats av ljudet, bilder inom kort! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.