AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
32.859

BMW 325 e90 barnsjukdommar

Sida 8 av 8
if
34
iffe23
e92 325 coupe m sport 08
hej j-a...Kan du beskriva ljudet från ventillyftarna.Jag har också problem med något sorts ljud som hörs vid lägre hastigheter(ca 20 30 kmh)börjar låta när man släpper foten från gasen.bilen ska in om ett par veckor in på service.har märkt mindre ryck från motorn någon enstaka gång.
J-
534
J-A
325i T -08
Hej

"Mina knack" hörs bara utanför bilen. Ska jämföra med en annan -08 snart.

Bilen gör enstaka ryck ibland framför allt vid lugn landsvägskörning vid gaspådrag. Det är ju den magra bränsleblandningen som gör dessa ryck.
Du har väl läst många inslag om ryckande BMW.

Efter den stora reparationen sjönk bränsleförbrukningen uppåt 10 %. Förbrukningen är nu 0,65 tankat vid landvägskörning i drygt 100 dvs enligt deklaration.

Just nu orkar jag inte med att klaga på smådefekter. Man får vara glad att "premiumbilen" rullar och slippa åka bärgningsbil till jobbet.

if
34
iffe23
e92 325 coupe m sport 08
Heeee.Jag har inga större kanck ljud hörs lite grann när du öppnar motorhuven men det är normalt.Åter kommer om en månad efter servicen får vi se vad de hittar.De får göra vad de vill bara de fixar bilen.De får byta ut hela motorn om de vill.Jag har sagt de behöver inte ringa min inan bilen är klar.Bilen kostar 450000 kr det är inte lite pengar.Sen har dem byggt bilar som de inte kan laga....det bästa är när de säger det ska låta så...heeee tjena eller hur....vilka stjärner....landsväg menar du 110kmh eller 90
J-
534
J-A
325i T -08
Ja, skam den som ger sig. Men vi har faktiskt rätt att ställa höga krav på bilar i denna prisklass.

Jag körde med farthållaren på 110 och då gör bilen 103 km/h enligt GPS.
Landsväg i bränsledeklarationen är väl 90 km/h.
Sen ska man kanske räkna med att trippmätaren visar lika mycket fel som hastighetsmätaren. Färddatorn visar 0,03 glädje jämfört med trippmätare och pump.

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Jag har märkt av kärvande handtag sen det blev kallt och det är nu vardag = fruktansvärt störande. Bilen är en E91 2006:a. Är det bara att smörja, som säkert går eller har BMW goodwill på såna här saker? Såg att nån fått handtag utbytta pga för stora klackar i nån produktionsbatch (några sidor bakåt i tråden).

be
379
bengalsimon
320i E90 -05
jag har aldrig tänkt på att någon av pedalerna vibrerar när torkarna är igång, men jag har lite att klaga på. trots komforten e ja lite missnöjd med dämpningarna, är dom verkligen så gunginga på en bmw?

jag hade världens problem med mina torkare nyligen, regnsensorn la av och allt torkarna la av. betalade för en ganska dyr diagnos hos bmw, men dom sa att det bara var två relän, jag bytte dom själv och det löste problemet.

när jag köpt bilen, hade den gått 4000mil, 1000 mil senare så var mina båda hjullager bak HELT slut, gick på garantin, så dom bytte dem.

jag har däremot ett skumt problem, det låter som det knarrar när man kör, ungefär som en dör knarrar, så låter det i kupén ibland när man kör lite guppigt, och då låter der inte som dämparna, låter mer som stolar, eller listen eller något i den stilen, jag vet inte.

men det knarrar iaf, jag märkte inte detta förrän en kille sa det till mig heheh
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Knarret kan komma av att någon smort in dörr- eller fönsterlisterna. Jag hade det problemet på min 318, la ner en jävla energi på att tvätta gummilisterna och då försvann ljudet.

Det står i manualen att listerna inte skall smörjas in (som man alltid gjorde förr).
Jag har det knarrande ljudet från bakrutan, men bara när det är -20 grader.

Har bilen stått ute och det är -10 i bilen så knäpper det i plasten när den blir varmare av cupevärmaren.

Den växlar något hårdare när det är kallt ute.

Annars så har jag inte haft några problem här i kylan.
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
ironiskt nog har jag även haft det knarrande ljudet på sommaren, men ska man försöka rengöra fönsterlisterna då?
be
23
bean_e85
E30 Im -88
325 E90 2005
Jag har en 325i -05 som gått 14000 mil nu.Har fått motorlampan att tändas och gjorde en felsökning hos en kompis. !High voltage output in speed controller" eller något. Men farthållaren funkar som den ska men jag tycker motorn tappar kraft vid pådrag.. Kan det elektroniska själlhuset vara sönder? Den varvar upp som den ska men fruktansvärt trött tycker jag den är... Känns som en 320.Hjälp?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.