|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
| De skulle ha 359`enligt annonsen men vad är nypriset på just denna 325i? | |
|
Grattis Danne523! Alltid kul med bilbyte :) |
|
|
Danne523: Grattis, och har du tur så slippr du bevista den här tråden igen ;o) Keep Your Distance! |
|
|
Andre: Nypriset med den utrustningen var 380000:- enligt säljaren. Bilen har bara körts 200mil så jag anser nog att det är okej pris. Säljaren skickar med en sats 16" alufälgar till min redan inköpta vinterdäck som sitter på min bil. Jag skall upp på Fredag och hämta den och då skiftar dom hjulen direkt och bekostar allt. Jag är sååååå lycklig:-) IGEN!!.... |
|
|
Danne523: Ok, räknar man lite snabbt dock så om nypriset låg på 380` ( minus den obligatoriska rabatten-räknar med 8% ) som hamnar vi på 350` Du hade dock inbyte vilket gör det hela mer komplicerad. |
|
|
Vilken normal mäniska köper en bil och kör 200 mil med den och sen byter in den? De lär ju ligga en orsak bakom? Eller är de bara jag som är lite för misstänksam? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan, ja bra fråga! Skulle definitiv ringa förra ägaren och prata med honom/henne | |
| Ingen privatperson som ägt den. Enligt pappren så har den stårr i hallen på Autowåx i Karlstad..... Där har ni orsaken | |
|
Gå gärna in och kolla på deras hemsida via Länk. Den har regnummer: XAL 940 |
|
| Danne523: En Demo vagn i så fall? | |
| Japp... korektum | |
|
Så fick du dina 18" samt Bi-Xenon till slut! ;-) Du skulle nog ha köpt en sådan från början. Hade säkert blivit billigare. |
|
|
Kan bara hålla med André. Men jag satt med en sunkig CLK Mercedes som ingen ville byta in...tills jag fick napp hos Bilhuset som hade den 325 som jag har nu....man får ta lite förluster för den goda viljan.. Men nu känns det grymmt rätt. |
|
|
6:e återbesöket på BMW på 6 månader Började med ventiltick. Var inne och byte vipparmen (kamaxeln) för tvåns cylinder..Har dock fortfarande kvar detta oljud inte kul låter som en diesel men detta skall nu åtgärdas igen. Ytterligare saker som skall fixas av BMW om ett par veckor är: Fjäderbenen fram skall bytas oljud från dessa när man åker över farthinder. Handtagen skärvar alla skall bytas, fukt i främre strålkastaren såg detta idag skall också åtgärdas. Grymt trevlig personal och så där är det inget problem, men man undrar över kvaliten på kärran. |
|
| De kärvande dörrhandtagen är tydligen välkänt. Det rör sig tydligen om en klack som fått lite fel mått i någon av produktionsbatcharna. Jag fick mina bytta i fredags medan jag väntade. Det tog inte lång tid. | |
|
Du har inte haft problem med ventiltickande ljud på din 330? |
|
| Nix. | |
|
Får också fukt i strålkastarna om jag kör med högtryckstvätten, ska ordnas så fort jag får tid. Annars har de första 300 milen passerat utan minsta hickning, bilen går bara bättre och bättre :) /ElakaKatten |
|
|
Har en E90 sedan 2006, stora prblem med klimatanläggnigen. Den reagerar inte på temperatursänkningar utan jag måste sätta den på max för att få kyla i bilen. Förenade Bil har haft bilen i 4 omgångar men hittar inget fel Svarten |
|
|
Kanske dags att damma av denna tråd igen pga 2008 års motorers barnsjukdomar? Fyra verkstadsbesök och två bärgningar på 1300 mil är det sorgliga resultatet för denna bil. BMW bytt massor av komponeter: Styrdator, högtryckspump, spridare, tändspolar, tändstift och lambdasond. Har även sporadiska ventillyftarknack eller vad det nu kan vara? Hade det varit samma fel som tidigare hade jag reklamerat bilen direkt. Tur att bilen är bara ett år och med få mil. Skulle aldrig våga köpa en nyare BMW med många mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.