|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
k1mzo: Jag lovar att du kommer att se annorlunda på saken när du har växt till dig. Då kanske du också får uppleva hur det är att köpa en fabriksny bil för 3-400.000 och drabbas av ideliga besök på verkstan... Keep Your Distance! |
|
|
Rataxes: Grattis! Du gjorde helt rätt att välja Porschen före Z4:n. Porsche har mycket bättre kvalité än BMW, jag har själv ägt en Porsche 911 Turbo för några år sen och den var en helt fantastisk bil. Du fick i alla fall hyra en Volvo V40, jag fick hyra en sur & seg KIA;-( Har brandlukten försvunnit in din E90? >>>>>>>>>> My BMW Is Fantastic <<<>>> Or Bombastic? <<<<<<<<<<< ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
Kollade in Caymanen idag, och den ser riktigt trevlig ut. Jag skulle då inte skämmas att komma glidandes i en sån. Keep Your Distance! |
|
|
Är det problem med fukt innanför lycktglasen på E90/E91 eller är detta ett måndags-ex? Länk |
|
|
Grandy: Det där ser ut som ett måndagsex. Andrè hade problem med sina lyktglas och det är tydligen fler som har råkat ut för samma problem. Keep Your Distance! |
|
|
Grandy: Jag ska få nya lyktglas på garanti. Det är flera ägare till nya E90/E91 som har liknande problem i mindre eller större omfattning! Misstänker att BMW fick ett större parti otäta strålkastare från sin leverantör! |
|
Rataxes |
Tack för lyckönskningarna med Porschen - den kändes underbar att köra och även om jag tycker att Z4 coupén ser snyggare ut så är det nog ingen bil jag behöver skämmas i ;-) Lukten i BMW`n verkar vara borta, en del kom tillbaka då fläkten gick för fullt men jag har inte använt bilen sedan jag hämtade den på verkstaden. Angående lyktglasen så ser inte min bil lika illa ut som på Grandys bil, men visst är det en fuktrand innanför glasen: André; Hur stor del av glasen täcks av fukt på din E90 ? Jag skulle tro att ungefär 20 - 25 % av glaset på min bil "immar". BMW - när du älskar att ha bilen på verkstad |
|
Rataxes : Kolla ditt @ "Angående lyktglasen så ser inte min bil lika illa ut som på Grandys bil, men visst är det en fuktrand innanför glasen" På Grandys bil så är det en katastrof tycker jag! Så ska det absolut inte vara. |
|
|
Clubsport. De har antagligen hittat vad som är fel med farthållaren på min bil. Det visar sig att det antagligen inte är mjukvarufel utan att de natagligen är ett felaktigt styrdon. De har beställt ett nytt så vi får se i nästa vecka om det löste problemet. Sedan jag lämnade in bilen på verkstaden i november så har jag kört nästan 500 mil i de båda lånebilarna. Det går undan ;-) Det är faktiskt rätt skönt att slippa de milen på sin egen bil. /Fredrik Swärd |
|
|
Sward: Då är det antagligen samma fel på min, betyder ytterligare ett återbesök! Ja, det är rätt skönt att slippa undan dom milen på sin egen bil. Man vill ju ha den som en lågmilare trots att milen rullar på. Keep Your Distance! |
|
|
Nu är det jag som tar kontakt med BMW Sveriges ledning efter helgen. Ska fråga dom om dom tycker att det är normalt med 6 återbesök på 8 månader och hur farthållaren kan få fler fel efter en programvaru uppdatering! Keep Your Distance! |
|
|
Jag har fått ett fel på låsning och upplåsning av bilen. har comfort access som inte fungerar,kan inte låsa eller låsa upp med fjärrkontrollen. Min BMW handlare tog omedelbart in bilen och gjorde en diagnos som markerade fel på comfort access men kunde inte rätta till felet.(har fått ny tid för en nogrannare undersökning) Finns det någon på forumet som haft liknande problem? E91 325 -06 /400mil |
|
|
Christer. N Jag fick samma problem med centrallåset under julhelgen. Felet var att det kommit fukt in i centralåsenheten som är monterad under takspoilern på bakluckan. Detta förde med sig följdfel på elhenheten för värmesitsar, elhissar bak och vindrutespolningen. Jag har ej haft problem med fukt i ljusinsatserna, bilen är tillverkad 2005-09. |
|
|
Kent Johansson Fick du rätsida på problemet med låset? |
|
|
Följande fel har jag haft på min. 1. Bromsikon lampan tändes. Felorsak: Kabel avskad. Legat emot fälgens insida och därav resultatet. Fick byta kabel och mekanikern satte dit den ordentligt i sina klipps. 2. Båda stråkastarspolningarna fastnade i yttersta läget. Felorsak: Materialet från Fabriken svullnar i komination med spolarvätska.....:-) Och därför när trycket höjs och dom går ut till yttersta läget så fastnar dom. 3. Fukt i vänster baklampa. BMW bytte alltihopa utan att diskutera ens... 4. Senaste jag fått nu som jag måste åka till BMW med i veckan är att vid körning ölver ett farthinder eller större gupp där fjädringsvägen får gå lite längre än vid vanlig landsvägskörning så kommer det ett ordentligt skrapljud... Kan ju vara så att det bara ansammlats en ordentligt massa skit i hjulupphängningarna med tanke på väglaget...men det låter inte kul. |
|
|
Farthållaren går efter uppdateringen oftast upp med 10 km/h. Minskar farten gör den med 5 km/h ibland 3 eller 6 km/h.. Tålamodet är slut för längesen! Keep Your Distance! |
|
|
christer.n Ja, bilen är lagad efter 3 dagar på verkstaden. Delarna fanns ej på hyllan utan fick beställas. |
|
|
Jag har nu bytt bil :-) Köpt 325 på Autowåx i Karlstad. Åker upp på Fredag och hämtar den nya. Massa mer utrustning samt bara rullat 200mil. Min är snik och rullat 2100mil... 46000:- emellan!!... Värt varenda krona!!... |
|
|
Grattis Danne Är det rätt vagn? Länk |
|
|
Maila gärna om du behöver nya v-däck! ;-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.