|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
|
Andrè: Låter som att BMW gick i fällan igen, E46 försäljningen dalade ordentligt från sept -04 framförallt... Att dom aldrig lär sig... Jag får maila Quandt och begära en ordentlig rabatt på nya BMWn! Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport "Jag får maila Quandt och begära en ordentlig rabatt på nya BMWn!" Vad blir det för vagn då? Tror du det hjälper som argument? Väldigt tveksamt. |
|
|
Tips om du inte vill besöka verkstaden varje vecka vid nybilsköp: 1; Köp inte första årsmodellen vid köp av en ny modell. 2; Om du promt måste vara först på gatan, köp japanskt så kanske du endast behöver svänga in 1 gång/månad under första tiden 3; Bit ihop och samla på dig ett par fel på kärran , du vet att det kommer bli ytterligare ett eller flera fel så varför inte vänta in nästa fel! (det är aldrig fel att slå flera flugor i samma slag) "Z4 love it" |
|
|
Andrè: Det var ett skämt det där med Quandt, möjligen så skulle jag ta och maila dom på BMW Sverige som jag mailats med tidigare, jag köper ju ändå bilen i huset, dvs av BMW Solna! 330 Coupe lutar det åt om den blir snygg. 2. 330 sedan 3. Z4 3.0 Coupe. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: Ok! ;-) Alt 1 låter mest spännande just nu. |
|
|
Andrè: Ja, köper jag en sedan så är ju det enda som skiljer motorn och en ev annan färg. Roligare att köpa en annan kaross. Coupen verkar ju dessutom bli riktigt snygg. Keep Your Distance! |
|
| Clubsport: Köp z4:an så kan jag köpa den av dig sen har alltid velat ha en sportbil och du verkar ju sköta om dina bilar. | |
| mattias h, ja jag sköter om mina bilar ordentligt. Jag ringer sen när flickvännen blivit på tjocken! Det lär ju hända om jag köper z4 coupen! | |
| Låter kanon! Då kan du köpa av mig 530:in istället, perfekt för barnvagn. | |
| Det låter som en deal! Då har du en 9 månader gammal Z4 coupe! | |
|
Rataxes: Hur går det med bilen? Vilken verkstad fick känna på brandlukten? ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
Rataxes |
Thunderbird: Bilen står fortfarande på verkstad och jag har en VOLVO som ersättningsbil...(likvärdig ersättningsbil är tydligen inte en annan BMW utan en VOLVO V40 av förra modellen) Jag vet inte riktigt vad som är det exakta felet, förra veckan fick jag veta att generatorn hade brunnit / skurit och att det troligen var fel på generatorn redan vid leverans. I början av denna vecka så ringde de från BMW och sade att det verkade som kopplingen och svänghjulet var trasiga. Jag kan inte speciellt mycket om motorer så jag kan inte ge någon utförligare felbeskrivning, dock så måste bilen avjoniseras innan den går att använda igen - den stinker fan. I övrigt så verkade de lite tjuriga på BMW då jag inte köpte den Z4 som jag hade tänkt, jag tröstade mig i början av veckan med att beställa en Porsche Cayman, hoppas att den bilen kan höja intrycket av tysk ingenjörskonst. BMW - när du älskar att ha bilen på verkstad och köra VOLVO. |
|
En Porsche Cayman verkar vara det smartaste nybilsköpet man kan göra med tanke på "äldre" Porschars andrahandsvärde, fick du provköra en? "BMW - när du älskar att ha bilen på verkstad och köra VOLVO." Hahaha... =) Mvh |
|
Rataxes |
rob_t_j72: kanske lite "off-topic" från E90 barnsjukdomar när jag tänker efter... Jag beställde Porschen i Sverige men har tidigare provkört den i Tyskland under en tjänsteresa då jag smet in hos den lokale Porschenasaren, jag ringde först och talade med säljaren, då var det inga problem. Körupplevelsen var enastånde, jag nästan skrattade högt. Om något negativt kan sägas om bilen så är det att den känns rätt trång. Jag tror att den största rivalen kommer att bli Z4 coupé med en lite kraftigare motor, jag har aldrig sett den i verkligenheten men jag tycker nog att den ser mer harmonisk ut än caben. Utseendemässigt är det nog fortfarande ett poäng över Cayman, jag hade nog väntat på Z4 om det inte varit för mina äventyr med E90 plus att jag har en gammal kompis som precis börjat sälja Porsche... BMW - när du älskar att ha bilen på verkstad |
Rataxes |
Äntligen - jag fick tillbaka bilen idag !!!! F-n vad jag har saknat den efter att ha kört en sur Volvo V40, man saknar inte kon... eller vad det heter. Koppling och svänghjul är bytt, tydlgen var det ett "spel" mellan koppling och svänghjul - vad det betyder har jag inte en aning om men det var tydligen inte bra. |
|
Har inte haft några större problem med minna BMW kärror! Rätt verkstad och senaste problemet med feljusterad hardtopp var som bortblåst, allt handlade om att den första vekstaden inte hade en kunskap eller lust att fixa justeringen. Gennerellt så har alla andra tidigare Bil märken (vw, audi. opel och ford) krånglat mer samt att jag fått sämre service. "Z4 love it" |
|
|
K1mzo håller med dig där men samtidigt måste man förstå att på ett forum så samlas allihopa för att diskutera! Sen varesig bilen går bra eller dåligt så är det ju här alla info samlas!! det jag läste på sida 1 eller 2? det där med kardborrband!! Hade inte ena ägaren sagt till den andra hade den andra aldrig märkt skillnaden! Sen undrar jag om att när ni svänger o bromsar, var det så ? kommer inte riktigt ihåg ta in 5 sidor klockrent på en gång va lite överkurs :D Är det "riktiga" problem eller är det bara nånting som ni som egen person irriterar er på? Barnsjukdomar kommer alltid finnas men man skall ju bli trevligt ersatt om ens bil råkar åka på slängen! |
|
|
k1mzo: Köp nån gång en ny bil själv så får du se hur kul det är med ideliga återbesök pga barnsjukdomar. E90 har tydligen liksom E60 stressats ut på marknaden tidigare än som varit tänkt från början. Hade dom släppts på det ursprungliga datumet så hade barnsjukdomarna garanterat varit färre. Och nej, jag tänker inte köpa en Ford. Keep Your Distance! |
|
|
Delirium*: Han hade monterat mattan fel och det var det som orsakade ljudet. Ingen barnsjukdom alltså! Keep Your Distance! |
|
Rataxes |
k1mzo: Nej ett premiummärke skall inte dras med barnsjukdomar, nya BMW kostar mer än motsvarande nya bilar i samma segment. Det är väll tur att det finns personer som köper nya BMW och dras med barnsjukdomarna, annars skulle ju inte alla "kepskillar" ha några begagnade BMW att montera angeleyes och blått neonljus på... BMW - när du älskar att ha bilen på verkstad |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.