|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
thunderbird : "Välkommen till barnsjukdomsklubben! " Alla nya bilmodeller är drabbade. Så enkelt är det. Mer eller mindre. Bilarna blir mer och mer avancerade och problem uppstår. Bara att inse och bita ihop! |
|
| Men visst är det djävligt irriterande när det börjar på det viset! Inget snack om saken. | |
|
Andrè: Blir det inte jobbig att åka till Uppsala för att lämna in bilen? Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport : får se hur det blir. Fick en tid den 20/12 hos M-bilar i alla fall. Avvaktar vad min ÅF kommer att säga i veckan. |
|
|
Ni som hade problem med pulserande bromspedal under tiden torkarna är igång och bilen står stil. Hittade detta på E90 post sidan: "This has been discussed in another post, and I think it was E90Fleet who pointed out that this is the brake disc wipe function, it operates in conjunction with the wipers to slightly touch the surface of the brake discs with the brake pads periodically in order to keep them dry for optimal stopping in wet conditions." |
|
|
Andrè: Tackar för tipset! Det är skumt att vissa känner av det och vissa inte... om det nu är bromsarna som "torkas" så borde alla 325:or ha det!? Har du också sådana ryck i bromspedalen? |
|
| BeemA: Har faktiskt testat lite idag men nej, inget var jag kan känna i alla fall. Tror att jag skulle märka det i så fall. | |
|
Andrè: Intressant, tack för infot. Ska undersökas. |
|
|
Känner av samma problem på min 325 E90 med pulserande bromspedal när vindrutetorkarna är igång och bilen står still. |
|
|
Testade idag igen och min bromspedal pulserar icke när vindrutetorkarna går. Keep Your Distance! |
|
|
Jag har gnisslande bromasr på min e90 320!! nån mer som irriterar sig på gnisslet? --- Mr Brolier |
|
| Clubsport, funderar på att fixa nya bakljus med vita blinkers. Ingår allt med satsen? Nya lampor osv? Är det knepigt att byta själv? Skulle vilja se hur det ser ut på en Sparkling Grafit men hittar ingen bild på nätet! | |
|
Andrè: Allt ingår, det är jättelätt att byta. Det enda som var knepigt var hur jag skulle få bort klädseln i bagageutrymmet. Plastnitarna funkar som popnitar. Man pillar loss skallen med en mejsel mellan skallen och brickan så släpper den. Den stora delen av baklyset sitter med fyra muttrar. Den lilla med en mutter. Keep Your Distance! |
|
|
broiler: Har inget gnissel på min, det ska du självklart få åtgärdat. Keep Your Distance! |
|
| Någon mer som tycker att DSC varningslampan blinkar till och stryper gasen lite väl mycket. Med sommardäcken på såg jag inte röken av lampan, men med vinterdäcken blinkar den till titt som tätt. Detta inträffas även vid helt torr halkfri väglag. Kan det vara vinterdäcken som orsakar detta kanske, hur då? Inte kan det vara så att hjulen spinner på höga varv med 4-ans växel vid torr asfalt? Trist att man inte kan utbyttja alla hästar med vinterdäcken, eller vad det nu kan vara. | |
|
Vinterdäck är mjukare och kan lura DSC systemet. /S |
|
|
broiler: Har ingen e90, men mina bromsar på 120:n gnisslar fruktansvärt mycket vid mjuka inbromsningar. Det är så högt att gångtrafikanter och cyklister vid stoppljus vänder sig om (Eller är det för bilens skull?!-) ) Detta problem uppstår dock bara när temeraturen sjunker ner mot 5 grader och därunder. Så nu på vintern är det inte roligt...Har påtalat detta för återförsäljaren. Först bytte de beläggen men det hjälpte inte. Nu avvaktar de info från BMW Tyskland....Vilken tröst...De har avvaktat sedan februari i år... |
|
|
Steffner: Hade samma notering på E46:an så det är inte bara E90s DSC som är känsligt med vinterdäck på. Keep Your Distance! |
|
|
SiggeL: Japp det är nog nått sånt, har känt på däcken och de är riktigt mjuka. Däckena är Continentals Vinterviking II, 205/55 R16. Kanske ska testa med andra vinterdäck, inte kul att byta nya pupper... En annan tanke kan ju vara att testa friktionsdäck. |
|
|
Clubsport: Ok har du märkt någon skillnad på olika däck och vilka tycker du funkar bäst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.