|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
Sward: Fantastiskt bra bilar! Vad är ett naturligt skäl för dig? Hoppas inte att dem påstår att du är unik och du är den första kunden i Sverige eller i världen som har drabbats! Kom igen du har köpt en bil säkert en bit över 300 000kr och av naturliga skäl ska du åka till dem flera ggr till för att få din bil på rullning igen och samtidigt du får inte veta när dem ska åtgärda felet! Vist det är roligt när BMW’n får övernatta hos dem och du får färdas i hyrbilar istället! Det var därför du köpte en ny bil eller? Hur kan du vara helnöjd när din bil redan börjat bete sig konstigt från början? En sak till du ska ha i bakhuvudet, lita aldrig på Borgs Bil dem är super duktiga på att bluffa! Jag är verkligen jätte stolt över deras handlingskraft och problemlösning. >> Varje natt byter BMW spöken sin position, imorgon hälsar han på dig << ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
Andrè: Den arbetar tillsammans med Dsc systemet. Upptäckte det när DSC lampan lös efter att bilen stått i lutning ett par ggr. Den har inte lyst på bra länge nu, men det är lika bra att byta ut den ändå. Sensorn sitter på rattstången. Keep Your Distance! |
|
|
Thunderbird: Om det är ett mjukvarufel som det ännu inte finns en uppdaterad programvara för så kan man väll inte skylla på återförsäljaren för att han inte kan fixa det. Ska han sätta sig och programera själv? Då lär ju alla garantier som BMW ställer försvinna. Självklart måste han vänta på en lösning från Tyskland. Borgs har gjort det bästa av situationen. Jag får en gratis lånebil tills problemen är fixade. Min bil har gått 2000 mil på 4 månader. Bilen jag har nu har gått 0 mil. Det är en spritt ny touring de fick upp från Halmstad. Borgs har varit väldigt raka. Min bil är inte den enda med problemet. Det är hyftat vanligt på bilar med Nav. Hur jag kan vara helnöjd? Hade jag tagit ett annat märke av första årsmodellen så tror jag statistiskt sett att problemen varit större. Jag kör över 100 mil i veckan så jag ställer rätt höga krav på mitt bilinnehav. Men jag kan inte vara annat än nöjd med E90 trots detta, det är en underbar bil. Jag hade nog varit mer missnöjd om jag inte hade kännt att de gör allt de kan. Jag har läst din tråd om dina problem och att du fortfarande har problem efter så pass lång tid tycker jag är konstigt. Jag har bara hört din sida av saken och därför har jag avstått från att skriva något om det. PS Det är inte Borgs som bekostar min lånebil utan det görs av BMW centralt i Sverige vilket jag vet pga låneavtalet jag blev tvungen att skriva under. Därför vet jag också att problemet är escalerat och att det jobbas på att hitta en lösning. DS. /Fredrik Swärd |
|
Berra |
Har kört nästan 1000 mil hittills utan några problem alls. Har dock märkt en sak som irriterar lite. Nu när det är minusgrader ute så är det ibland jävligt svårt att öppna tanklocket. Det verkar som om vattnet rinner längs plastpiggen som låser luckan. Detta gör att locket fryser fast och inte kan öppnas trots ett antal tryck på luckan. Fler som råkat ut för detta? |
|
Sward: Återförsäljare ska inte sitta och programmera själv och de ska inte heller tro att en ny programvara som släpps ut från BMW Tyskland fixar alla buggar. Dem ska läsa Read-me filen och även förstå innehållet! Du och jag ska inte vara deras försökskaniner för att testa och verifiera deras nya bilar och hotfixar…. Det är testförarnas uppgift! BMW har ändå haft 7-8 år på sig att utveckla din bil!!! Vi säger så här, om du hade köpt en ny TV för 30-40 000 kr och det gick att se på den ibland och ibland inte, ibland hörde du ljudet men bilden försvann, fjärkontrollens knappar funkade slumpmässigt mm.. Hade du accepterat detta köp också? Varför ska vi tåla mera sjuka fel när det gäller bilar men inte andra varor? Seriösa biltillverkare garanterar att bilar från fabrik ska vara felfria, varför kan inte BMW lämna en sådan garanti? Om jag har förstått rätt så har BMW haft problem med sina Navi i evigheter, hur kommer det sig att Borgs Bil kallar in din bil och säger att dem kan åtgärda felet gång på gång för dig (för mig också), dem tar din tid och samtidigt felet blir inte åtgärdad. Leker dem med oss eller vill dem bara skämta? Om det är så som du säger att det är många som har bekymmer med sina Navi, har alla råkat ut för samma behandlig som dig, eller? Eller du var först i kön? Jag kan bara gratulera dig att du har lyckats få en splitter ny bil under tiden! Här vissas dubbelmoralen på nytt från BMW Sveriges sida! Eller kan det var så att dem vill tysta ner dig???!!!!! ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
thunderbird "Seriösa biltillverkare garanterar att bilar från fabrik ska vara felfria, varför kan inte BMW lämna en sådan garanti?" Vilken biltillverkare lämna sådana garantier?! |
|
|
I en perfekt värld skulle det vara fred på jorden och alla vara miljonärer. Det fungerar tyvärr inte så. Samma sak med bilar. Precis som Andrè skriver finns det ingen biltillverkare som garanterar att alla bilar är felfria. Jag känner att denna diskutionen har hamnat i fel tråd så jag backar ur den nu. Ångrar nästan att jag tog upp mina problem Jag hoppas att det löser sig för dig och att din bitterhet jäntemot BMW minskar. /Fredrik Swärd |
|
|
Andrè: Ett bra exempel är TOYOTA och andra japanska bilmärke. Däremot BMW kan inte lämna en enda sekunds garanti på sina nya bilar och servicearbete dem utför!!! Hm.. undrar varför??? Personligen tror jag på deras usla elektronikkvalité och kundrelations hantering som spökar för dem! Jag ser att du har beställd en ny E90, ring till din återförsäljare och fråga om han kan garantera noll fel in din nya bil innan första servicen! Sen kan du kräva vilka barnsjukdomar dem känner till för din nya bil. Vad tror du att han kommer att svara till dig? För min del så fick jag höra att du kommer att få världens bästa bil och alla barnsjukdomar är åtgärdade! Jag såg resultatet. Min bil bär fortfarande på barnsjukdomar! Efter 2,5 års tid och alla 30 tals verkstads besök har inte BMW lyckats att åtgärda alla fel! BMW rockar baklänges framför mina ögon! ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
Sward: Du behöver inte backa, vi är glada att du tar up dina bekymmer och berättar för oss alla vad man får för pengarna! Jag är tacksam att du tog up detta! Jag skriver för att vi ska få bättre kvalités bilar i framtiden! Utan kritik kan inte vi utvecklas! Min bitterhet jäntemot BMW kommer aldrig att återställas på grund av alla lögner och dåliga ursäkter jag har fått höra från BMW! ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
thunderbird : "Jag ser att du har beställd en ny E90, ring till din återförsäljare och fråga om han kan garantera noll fel in din nya bil innan första servicen! Sen kan du kräva vilka barnsjukdomar dem känner till för din nya bil. Vad tror du att han kommer att svara till dig?" Skulle jag ställa en så pass dum fråga så skulle jag säkert få ett lika dumt svar! Det finns väl ingen i hela världen som kan garantera en sådan sak! Tänk lite efter så kommer du till samma insikt. "För min del så fick jag höra att du kommer att få världens bästa bil och alla barnsjukdomar är åtgärdade! Jag såg resultatet." Vem har påstått något liknande? Den personen måste ha varit desperat att sälja alt dåligt påläst! Bara att beklaga att du har haft sådan otur. Sälj bilen och lev vidare. Inget du kan påverka i alla fall. "Ett bra exempel är TOYOTA och andra japanska bilmärke. Däremot BMW kan inte lämna en enda sekunds garanti på sina nya bilar och servicearbete dem utför!!! " Har du pratat med Toyota om det? Garanterar alla säljare problemfri bil till 100% under första året eller hur menar du? |
|
|
thunderbird: "Min bitterhet jäntemot BMW kommer aldrig att återställas på grund av alla lögner och dåliga ursäkter jag har fått höra från BMW!" Köp en Volvo så blir du nöjd. Varför bli förbannad över en sådan bagatell som en bil?! Sälj din BMW och köp en bil som kommer att motsvara dina högt ställda förväntningar! |
|
|
Andrè: “Skulle jag ställa en så pass dum fråga så skulle jag säkert få ett lika dumt svar! Det finns väl ingen i hela världen som kan garantera en sådan sak! Tänk lite efter så kommer du till samma insikt. Vem har påstått något liknande? Den personen måste ha varit desperat att sälja alt dåligt påläst! Bara att beklaga att du har haft sådan otur. Sälj bilen och lev vidare. Inget du kan påverka i alla fall.” En dum försäljare på Borgs Bil svarade på denna fråga!!! Sen är upp till dig att blunda och kasta dig i en grop! Jag kan när som helst sälja bilen men min moral tillåter inte att blåsa en oskyldig människa. ”Har du pratat med Toyota om det? Garanterar alla säljare problemfri bil till 100% under första året eller hur menar du?” Med några stycken JA (inte med alla 30XXX Toyota försäljare). Toyota garanterar att bilar inte ska lämna fabriken om dem känner till befintliga fel. Men däremot BMW sprutar ut sina bilar år efter år med samma fel som upptäcktes av kunder några år innan!!! Hm.. skumt!! ”Vem har påstått något liknande? Den personen måste ha varit desperat att sälja alt dåligt påläst! Bara att beklaga att du har haft sådan otur. Sälj bilen och lev vidare. Inget du kan påverka i alla fall. Köp en Volvo så blir du nöjd. Varför bli förbannad över en sådan bagatell som en bil?! Sälj din BMW och köp en bil som kommer att motsvara dina högt ställda förväntningar!” Ursäkta har Volvo kvalité? Dumt förslag!!!! Jag är rätt att vara förbannad, det hade vem som helst varit när det gäller den bärgnings drabbade bil som mår pyton. Jag har en andra bil som funkar perfekt. Men BMWn ska tillbaka till där den är född eller i soptunna! ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
thunderbird: "Ursäkta har Volvo kvalité? Dumt förslag!!!!" Det finns folk som anser det. Jag är dock inte en av dessa. Att välja bil är alltid en kompromiss. Det finns alltid bättre ( beroende på prislappen ) "En dum försäljare på Borgs Bil svarade på denna fråga!!! " Det får stå för honom. |
|
|
Den där beställningskoden som garanterade att man inte fick en lev.skadad eller omlackad bil, lär jag plita ner på min beställning. Keep Your Distance! |
|
|
Har också haft elfel på 2 av 3 nya bmw klart störande. Dessutom ruskit less på att märket jämt ska förknippas med segling golf och vattenkammad överklass hela tiden. Bara det skulle kunna få mig att byta märke, men satans roliga bilar är det i alla fall om man räknar bort E60 och större. |
|
|
Tror att denna inlägg hör hemma här istället: Fick min E90 325i 06 i fredags. Har bara över helgen råkat ut för följande fel som enligt mig kan relateras till barnsjukdomar: 1. Båda strålkastare fram immar igen! Ganska kraftigt dessutom. Måste definitivt bytas ut på garanti. 2. Navigationsystemet råkade "hänga" sig med lite skumma felmeddelanden ( felkoder ) som följd. Kommer att kollas ipp via DIS-en "Råkade ut för en annan skum grej igår kväll! Navi systemet råhängde sig! Kunde inte navigera i menyerna på Navin, radion var stendöd, klockan var nollad. Efter några försök att starta om bilen så fick jag ett felmeddelande på displayen: Ikonen för motorn tändes ( orange symbol ) samt ett stort Utropstecken visade i Display fönstret. Gick hem för att kolla i boken vad symbolen betyder men till min stora förvåning så hittade jag inget info om just den symbolen! Har hela tiden under helgen använd mig endast av Comfort Access. Gick ner till garaget för att starta om bilen, nu med nyckeln i tändlåset och då försvann felet. Kanske en slump, ingen aning. Även på morgonen när jag skulle till jobbet så såg jag inga tendenser till några skumma fel. Läste på E90 post sidan att det är Windows CE i botten på Navi PRO systemet. Det förklarar en hel del varför det hängde sig! Nu har man Bill Gates även i bilen. " |
|
|
Det är precis vad man vill ha :) Blåskärm i bilen! Blinka vänster, håll ner bromspedalen och tuta för att boota om systemet... Jag är inte på något sätt teknikfientlig men det verkar vara kunden som sluttestar en nylanserad bilmodell och inte testförare/fabriken. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Andrè: Vilken olycklig start du fått på E90 förhållandet... Jag i min enfald trodde att BMW fått ordning på E90s barnsjukdomar vid detta laget. Keep Your Distance! |
|
| Clubsport: Ja, det kan man onekligen konstantera. Har varit i kontakt med Uppsala. De har agerat väldigt snabbt och jag ska få instruktioner under morgondagen. Blir väl till att lämna in bilen där. | |
|
Ajjjj ajjjj! Välkommen till barnsjukdomsklubben! Tyvärr du fick också en dålig start med den nya bilen! Det är inte slummen, det är dagens moderna bilar! Ska vi föreslå till BMW att det är dags att stoppa en GSM modem i sina nya bilar för att ladda ner dagens bog fixar (och det ska var under nattetid – ohh inte på dags tid i alla fall)! Typ som LiveUpdate!!! Heehhee Som sagt: >> Varje natt byter BMW spöken sin position, imorgon hälsar han på dig << ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.