AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
32.852

BMW 325 e90 barnsjukdommar

Sida 1 av 8
Tänkte lista de fel som jag haft hittills. Lista gärna fel som ni hittat om ni har det. Först vill jag säga att jag helt klart är nöjd med bilen. Vägegenskaperna är kanon och känslan av lyx är helt syverän.

- Kopplingen vibrerar när vindrutetorkarna går. Tror jag läste i någon annan tråd att det var fler som känt av det. Känns lite skumt, hur kan det komma sig?

- Bakluckan har öppnat sig ett par gånger, men kan inte med 100% säga om det är ett fel eller om jag råkat komma åt knappen när bilen låsts upp.

Andra punketr som jag funnit mindre bra är: blinkers indikeringen är skumt placerad, när man sitter bra och har ställt in allt så är alltid ratten ivägen för dem.
En annan sak är bakluckan, den blir fort skitig och man blir jobbigt smutsig på fingrarna, här skulle ett mindre handtag för att stänga luckan på insidan vara bra.
Tankmätaren la av.
Uppdatering av programvara.

Har ett par grejer till som jag inte kommer ihåg just nu...

Jag klagar på bagagerummets öppning som är löjligt litet.

Keep Your Distance!
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Hej på er!
Är även jag grymt nöjd, enastående väghållning och komfort samt kassaskåpskänsla.

Jag har också känningar i broms och koppling när torkaren går. Har pratat med BMW om det och de hävdar att det är så, med andra ord något som de inte har hittat lösningen på ännu.. Men det kommer säkert en inom kort.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Steffner: När är din bil tillverkad?
ro
3
rooster
325XiA Touring -06
Tjena,
Jag har fått styrstången utbytt på min, tydligen ett känt problem (för hög tolerans). Väntar på ny uppdatering av s/w till automatlådan som ska komma i december.

Annars är även jag grymt nöjd med bilen.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
rooster. jaså? När fick du din vagn då? När är den tillverkad? Hur märks felet?
ro
3
rooster
325XiA Touring -06
Jag fick min bil ibörjan på Oktober. Felet märktes tydligast när bilen stod stilla och man vred på ratten. Man kännde ett "hack", nämare bestämt 5 hack när man svängde både till hö. och vä.
Steffner: När är din bil tillverkad?

Bilen har tillverkats juni 2005, hämtades ut i november. Det var en lagerbil.

BeemA: Jag har också känningar i broms och koppling när torkaren går. Har pratat med BMW om det och de hävdar att det är så, med andra ord något som de inte har hittat lösningen på ännu.. Men det kommer säkert en inom kort.

Ok jag har inte påpekat någonting för min handlare, hoppas de hittar felet för det känns ganska underligt. När det snöade idag och jag åkte kändes det ingenting, så för mig är det ganska oregelbundet.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Steffner, då har du med andra ord en 2005 årsmodell. Undrar om det kan vara åtgärdat på 06-orna? Skumt fel.
Andrè

Japp -05 kunde inte vänta, blev lite sold vid provkörningen. Bilen jag testade var en 330 så den övertygade mig ganska fort. Fast blev inte beskviken på 325 motorkapacitet ändå.

Rent hypotetiskt känns felet inte som ett mjuvarufel och sen så vet man väl inte vad som gjorts mellan 05 och 06 modllerna, troligen inte mycket.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Torkar felet är mycket skumt ja, är med största sannolikhet ett mjukvarufel.

Är det någon som vet om någon hemsida eller dyl. där barnsjukdomar och garantiåtaganden finns listade?

Om fler har detta fel, skriv gärna om det här på forumet !
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Kom på en grej som är störande: Golvmattan på förarplatsen sitter inte fast och glider lätt omkring, på min förra gamle V40 satt mattan fast i golvet. Tycker att det borde vara minst lika bra i BMW´n, men men.. ska hacka lite på min säljare om detta känns det som.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
BeemA. är det inte gummimattor som man kan "skruva fast"? Hade så på min E39 528
BeemA:
Sitter inte din matta fast med kardborre?
Det gör min och den ligger still.

Rätt dåligt att det fortfarande finns barnsjukdomar efter att E90 har tillverkats sen i februari.

Har inte dom där vibrationerna i min, alltid något.

Keep Your Distance!
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Clubsport:
Ok, måste ut och kolla ordentligt efter kardborren... har jag missat det alltså?
BeemA:
Det ska sitta två kardborreytor under mattan storlek som bandybollar.

Keep Your Distance!
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Helt otroligt! Det sitter tygytor under gummimattan men de har missat kardborren på golvet! Blir helt klart en tur till ÅF imorgon..
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag har problem med att Radion byter kanal. Jag lyssnar alltid på Rix FM och de har en sändare i Stockholm och en i Södertälje och han kan få fnatt och börja hoppa mellan frekvenserna med 1 sekunds intervall. Oftast händer detta i Solna av alla ställen. Jag räknade kanalbyten en morgon och och efter 1/3 av sträckan till jobbet hade han bytt kanal 183 ggr vilket innebär att han byter kanal minst 1000ggr varje dag vilket verkligen går mig på nerverna. Då jag har nav går det inte att stänga av RDS.

Farthållaren fungerar bara sporadiskt. Av och till tänds bara en gul varningslampa när jag ska aktivera den. Ibland fungerar det att prova ett 10tal ggr och sedan fungerar den plötsligt men ibland går det inte alls och ibland är det inga problem alls.

Bilen har varit inne hos Borgs 2 ggr, totalt 4 dagar, för felsökning och uppdatering av programvara. Tyvärr har nya programvarorna inte löst problemet och då har Borgs av naturliga skäl lite svårt att lösa det. Jag ruttnade på mina problem så Borgs fixade så jag fick parkera min bil hos dem och så har de fixat fram en ny lånebil åt mig tills de har fått programvaror som löser problemen. Ett ärende ligger mot tyskland på detta.

Jag är helnöjd med Borgs agerande!!!

/Fredrik Swärd
Vridsensorm ska bytas på min på onsdag.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport : Vridsensorm? vad har den för funktion? Hur upptäckte du felet/felfunktion då?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.