AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
820

Finns fjäderbensstag till e32?

El
311
Elwood
523i Touring
Ingen som vet någonstans där man kan få tag i ett fjäderbensstag till 750:in? Har letat överallt utan att hittat ett enda.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag hoppas det inte finns! ;-)

//Magnus

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
944_driver: nee det vore ju taskigt om man fick en styvare framvagn:)

det bör finnas men det är säkerligen dyrt..kollat med schnitzer hamann alpina osv?
om du inte hittar och absolut måste ha ett så fixa nån duktig person som gör ett åt dig.....sen är ju frågan hur mycket plats det är mellan huven och insug/ventilkåpor...

Mvh Andreas

El
311
Elwood
523i Touring
Förstog inte heller varför man hoppas att det inte finns, det är ju ingen stylinggrej som dom flesta verkar tro...

Tack Bostedt ska kolla om jag hittar något där
Paap Reeder
... ett av mina sämre affärer.
Köpte ett sånt för en tusing tror jag det var. Totalt bortkastat ... dessutom kan man knappt "fylla olja i motoreländet" utan att först demontera staget.

Men visst ... det ser snyggt ut. Dubbla al-ramar från Eisen eller nått ditåt.

Tycker det är bortkastat ... men för en 700:-ing kan jag kränga iväg det.

MVH Paap R
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Bara att slå till Elwood så slipper du leta mer:)

El
311
Elwood
523i Touring
Har du någon bild på det Paap? Ser det bra ut så tar jag det. Maila bild om du kan till turbosupra1@hotmail.com
Varför var det bortkastat menar du? Förutom om det satt i vägen då :)

Mvh Jonas
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Så länge bilen inte är ovanligt svampig i karossen och man kör på vanliga däck och standard bussningar i framvagnen lär nyttat av ett sådant stag vara försumbar. Kör du däremot på slicks eller r-däck med stenhårda bussningar är det väl en annan femma, men hur ofta ser man en 7'a i konbanan eller på banträffar.

//Magnus

Paap Reeder
..fixar bild under veckan.

Jag menar med bortkastade pengar att det inte märks ngn skillnad. Har kört på bana ... med fingertopparna tryckta mot förardörrens dörrspringa och jag kan säga att E28:an rör sig märkbart i "konböjarna" i dörrspringan men inte E32:an ... vare sig med eller utan stag.

MVH /// Paap R
El
311
Elwood
523i Touring
Låter kanon det Paap.

944_driver: Du lär nog inte se min i någon konbana heller även om det inte är så ovanligt här på Gestrike träffen på Rörberg som det verkar vara där. Men bra väghållning kan man väl ha även om man inte kör på bana? Väghållningssats med ställbart ska monteras innan sommaren och för den lilla pengen det kostar att montera ett stag så är det ju ingen större förlust om det inte skulle göra nån skillnad :)
El
311
Elwood
523i Touring
Hur går det med bilden Paap?
Paap Reeder
...aj aj. Kommer i morgon.
Ursäkta.

MVH /// Paap R
El
311
Elwood
523i Touring
Ingen fara.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Tar gärna emot en bild med. Lite nyfiken på hur det ser ut över vinkeltolvan. Skulle vara kul med bilder på Paaps bil i övrigt med.
Paap Reeder
... bilder sända. /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.