|
|
|
|---|---|
Leibel |
Ni som satt i det och kan komma med lite tips på hur ni gjorde? Ska ha i en b23 med tillhörande 5vxl låda i en 318 e30. tråget ska kortas men hur är det med olje sumpen, går den ha kvar i orginal? kopplingen, hur löste ni det? byggde om till wire eller trixa till det med den hydraliska orginal? krävs det kapning för växelådan? andra svårigheter och oväntade händelser under byggets gång mottaget taksamt! mvh stellan |
Leibel |
lyfter lite.... och samtliga frågor kvarstår. ska ansvända en 5 växlad låda av nyare typ med hardyskiva. behöver ja smida torped väggen? min topp är av äldre modell dvs inte med fördelaren i bakant. mvh sellan |
|
Jag fuskade och köpte en som var byggd med B230 och M46. Tråget är tillkapat för att få plats mot framvagnsbalken men vad menar du med sumpen? Kopplingen är tilltrixad hydralisk orginal. krävs det kapning för växelådan? Inte vad jag sett.. Torpedväggen är intakt men det tar i en aning i kanten mot ventilkåpan i vissa extrema lägen. Går att få ordning på. |
|
Leibel |
menade ifall det krävs modifiering av själva oljepickupen som går ned i tråget men har redan kapat upp mitt tråg nu och måttat in det mot pickupen. du har inte lite bilder att bjuda på för inspiration. gärna på motorfästen och tråget. ska göra ett försök att lyfta i motorn i morgon mvh stellan |
|
Lite sent men så här ser de ut: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.