|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om en spoiler på bakluckan (ovanför rutan) hjälper nåt mot all skit som dras upp på bakrutan och luckan på touring modellen? Eller är det bara kosmetika... | |
| henrico: Du får nog bättre resultat av att montera stänkskydd på bilen. BMW original till din bil kostar totalt ca 950:- och är av mycket god kvalité. Du kan ta en titt på Askens reportage om bilrekonditionering han har nämligen stänkskydd, där kan du bilda dig en uppfattning om du tycker ser bra ut eller inte. | |
| Smutsen på bakhjulen kommer inte direkt från bakhjulen utan från den turbulens som uppstår då luften passerat taket. En vinge kan kanske flytta turbulensen bakåt så den inte träffar bakluckan? Jag har stänkskydd på min touring och de hjälper föga. | |
| Den hjälper lite,,men är mest kosmetika. Visserligen rätt snygg sådan. | |
| Blir nog rätt dyrt lackat och klart kan jag tänka mig? | |
|
Jag har oxå funderat på en spoiler till bakrutan. Skulle vilja ha en med bromsljus. Håller på att bli tokig på all skit som kommer på bakrutan. Någon som vet var/om man kan köpa en sådan. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Vinge bak 2275kr. Lack och montage ca 1500-2500. Minimum 4000tkr om man ordnar det senare själv. Efter en funderare har jag beslutat tvätta bilen oftare:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Låter onekligen som det finns bättre saker att lägga tusenlapparna på... |
|
|
Ok, Asken. Jag kommer att följa DITT råd. Man ska inte förakta kunskapen hos folk som vet av erfarenhet. Jag tvättar och tvättar.... Mvh. Micke Olsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.