AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.221

Få bort strålkastarglas

Ff
23
Ffire
318i-92
hej
jag undrar om det är lätt att montera loss glasen på strålkastarna (fram)? Lätt och sätta tillbaka dem med? (bilder?)
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
menar du e36 lr?
Ff
23
Ffire
318i-92
just precis
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Inga problem. Ta bort hela strålkastaren från bilen till att börja med. Sen kan du ta bort glase4t genom att ta bort fyra metallhållare, två på ovansidan och två på undersidan. Sedan sitter den på sidorna också i några plasthållare.

Bilen: Länk
ha
734
haack
X3 30d -18

lånar tråden lite, är det då själva glaset man får bort? följer inte insatsen med då?

mvh crille

the sky is the limit!
Var köper man glaset billigast? Finns 3olika glas till E36:an.
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Jag köpte glas från Länk
Ff
23
Ffire
318i-92
Ok. Är metallhållarna engångs grejs? måste man köpa nya när man sätter dit glaset igen?
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Ffire: nej det behöver du inte.
Ff
23
Ffire
318i-92
tackar så mycket
Ff
23
Ffire
318i-92
Hjälp grabbar....
Jag har tagit ut strålkastaren (E36) och försöker ta bort yttre glaset... (sära på linsdelen och yttre glaset) men det går inte. Det sitter alltså fast med lim / silikon :( ... Några tips?
Ff
23
Ffire
318i-92
ingen som vet? :(
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
de går nog inte att bara ta glaset, utan den svarta isatsen lr va man ska kalla det sitter ihop...
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Vet ej om det är någon hjälp för dig, men Z3ans lyktinsatser sitter ihop med metallclips, när dom är borta sitter skapelsen ihop med en svart gummimassa som fungerar som klister. 10 minuter i ugnen på 100 grader mjukar upp massan så att insatsen går att ta isär. För att få hop allt igen så krävs en ny värmechock av gummimassan.
Vet ej om du Ffire har samma konstruktion med gummimassa på dina lyktor, men det är enda sättet att få isär z3 iallafall.
Jag vet att ugnsbakning låter galet, men det fungerar utmärkt på z3. Här har du en länk som visar mer utförligt hur det går till.
Länk
Mats
Ff
23
Ffire
318i-92
Mats Landh...hhmm, ska nog prova det där :)

Skall nog påpeka också att jag sk ata isär glaset för att sätta dit CCFL ringar och byta glasen. (Man ska väl sätta ingarna framför linserna coh inte framför reflektorn? )
Ff
23
Ffire
318i-92
Fan alltså...jag värmde den flera ggr och försökte hårt men glaset ville inte släppa. Glaset ligger djupt inne i plasten med något silikonaktigt som håller det. Vet inte vad jag ska göra nu.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
När jag bytte mina glas så var det clipshakar man lossade på så var hela täckglaset borta (Bosch-glas)
Ff
23
Ffire
318i-92
Jonasjoans...det är väldigt konstigt. Det borde vara så på mina också. Men de sitter fastklistrade och djupt inne i plasten. Det är också Bosh-glas på mina
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.