|
|
|
|---|---|
| Nån mer som jag som längtar till Våren redan nu!!!!?vill så gärna ut o bränna däck nu. MVH Micke | |
| Haha, jodå, varje gång man tvättar bilen... Det är en lång & mörk och framför allt kall tid kvar tills dess, men vintern är inte så dum ändå. | |
|
Nja... Vill känna på snön först nu när det ändå är så nära men sen vill jag snabbt ha en lång, het sommar... Fast jag förstår dig! Det är inte kul att köra runt med dubb på barmark och se hur skitig bilen blir för varje meter man åker i slasket. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Om tre månader är det 25:e feb. Då brukar man kunna skymta våren nästan. För tre månader sen var det 25:e aug. Å man kommer ju fan nästan ihåg på pricken vad man gjorde den dagen. Så tiden går fort så innåthelvete är trösten. Men först ska jag sladda av mig! Längtar som fan till snön. he he |
|
| Vintersulorna modell balongdäck är rätt så bekväma faktiskt. Men visst är det sopigt med vägsalt och avsaknaden av ljus. Här på västkusten så kör man runt i en konstant dimma och väjar för alla potthålen i marken. Snart lär man hamna bakom en saltbil, eller bli inskottad i en parkeringsruta. För övrigt så förstår jag inte varför svenskar inte kan leva utan AC men skiter blankt i att skaffa bensinvärmare och liknade utrustning. Det skall visst finnas någon form av radiostyrd värmare som extrautrustning i E39. Men någon sådan har jag aldrig sett i sverige. Suck... Jag är nog inte skapt för detta klimat. | |
|
Skillnaden är väl att AC är nästan mera en säkerhetsutrustning än ren komfort. Har man åkt med AC en tid och noterat hur mycket mera alert och pigg man är när solen och värmen ligger på så vill man knappast köra utan. Visst är det skönt att värma upp bilen med nån form av parkeringsvärmare och det skonar både motor och miljö dessutom när man startar. Men bilvärmare av olika slag, bensin, diesel, el osv är ju ganska vanligt och nog finns det olika fjärrstyrningar, både original och eftermarknads sedan länge i Sverige. FP |
|
| Har nya Nokian Hakkapelitta 235 med dubb och fyrhjulsdrift, så vem fan längtar efter våren;-) | |
| Jag såg min bil i profil idag, så visst längtar jag till våren... Jag skall faktisk ta mig en titt på eftermarknaden för att se om man kan skaffa sig någon form av värmare som är ekonomiskt försvarbar. Enklast vore om man via mobilen med någon grunka kunde fjärrstyra restvärmen. Men då krävs det att man har någon rest kvar. En bensinvärmare undrar jag hur den fungerar rent praktiskt. Är det som en liten oljeeldad värmepanna "typ"? | |
|
Visst längtar man till våren, avskyr vinterslask. En halvmeter snö är ok, men här nere i södern är det bara ishalka och saltbilar... Dessutom är alla e30 utom en i vinteridé så "köra bil abstinensen" är svår... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.