AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
826

får ej i gång bilen efter topp renov

zu
1
zuper
525 - 90
hej jag får inte i gång min bil har nyligen renoverat toppen min bil e en 525-90 gnistan finns där och bränsle trycket i slangen till insprutningen också stiften e kladdiga av olja precis som om den inte får fram nån bensin kan jag ha jort nått fel

SNÄLLA HJÄLP
benny
låter oroligt att stiften är oljiga!! ska det väl inte kunna bli. men jag och en kompis bytte motor i hans bil (m20b20) och vi tog hans gamla insprutningssystem då det var motronic, hade samma bekymmer att den inte ville starta, bränsle pumpen matade på soppan fint, stiften hade gnista, men dom var helt torra... vårat problem berodde på att kablaget i "handsken" ( som sitter under insugningsröret ) HADE ÄRGAT,så när vi vred loss den när vi plockade bort toppen (när vi felsökte den gamla motorn) så hade antagligen kablaget slitits av ( fick nämligen bruka våld för att få isär kontakten), så prova att känna på spridarna när någon vrider på tändningen, då borde du kunna känna att det klickar till i dom, gör det inte det så kanske den lider av samma sjukdom som vi hade ;) hur som helst lycka till och ge inte upp
en
40
enzo
BMW 525i 24v -91
jag tycker att du ska ta o kolla kompressionen...
hade en polare som renoverade sin topp på sin golf3 vr6 han lämnade in den på en firma som kunde sina saker men den blev ändå helt komplös
det visade sig att ventilsätena inte var täta..
och utan komp startar den inte:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.