|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Versionen på min heter SW 2-2/60. Finns det någon möjlighet att byta till svenska menyer istället för att använda antingen engelska eller tyska? Hade varit väldans trevligt iaf! Och angående navi-skivorna. Passar samtliga CD till min? Alltså, om jag tar min kompis navi-skiva från hans M5 -99, passar den då i min? Vh Jonas | |
|
Finns tyvärr inte svenska menyer. Alla Navi-CD passar så det är inga problem för dig att skaffa en nyare. Om du kör med originalskivan från 1998 så lär det ju vara en del som inte stämmer mellan karta och verklighet. Den senaste skivan heter Scandinavia 2006-1. ___ //Ulf |
|
|
Hej Ulf! De finns alltså inte svenska menyer. De va ju tråkigt! =\ Men, min skiva är version 2000-2 tror jag, förmodligen pga bilen såldes från firma (hade gått som demobil) 2000. Dessvärre såldes den ju i tyskland, så jag har bara "major roads of europe", dvs NÄSTAN inga vägar alls i Sverige. En sak till... Kan man, och är det såfall lönt att uppdatera mjukvaran i min navi? Vh Jonas |
|
| Du kan uppdatera men har du lilla skärmen(4:3) så tror jag inte det är lönt pga att nyare versionerna har splitscreen och det borde bli trångt på lilla skärmen med all information. | |
|
Jag har lilla skärmen. Alltså, inte samma som i t ex 5-serie E39 4:3-skärm. Jag har ännu mindre, ej färg som endast visar pilar och säger vart jag ska! |
|
| Okey ,då tror jag inte det är lönt. | |
|
LilleJonne: Du har alltså Radionavigation. Tror inte du har så mycket att vinna på att uppgradera operativsystemet men däremot så borde du skaffa en CD som är för Skandinavien samt lite nyare än den du har. Finns att köpa på BMW för ca. 2000kr. Ibland säljs det begagnade på Blocket eller PowerBörsen. Dessa kan då vara antingen originalskivor eller brända kopior (mindre lagligt ;). Det kommer två nya kartversioner per år och den senaste kom precis och är alltså 2006-1. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.