AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.990

Lexus IS 350 knäcker BMW 330i

Sida 1 av 3
Lexus kommer med full styrka. Vad ska tyskarna göra nu?

Länk

********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% *********
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Fortsätta att slå Lexus med sin karisma och karaktär.

Jag har kollat på Lexus ett antal gånger genom åren och verkar vara fantastiskt fina bilar vad det gäller kvalitet och service från återförsäljare. ( vilket borde vara intressant med tanke på din tråkiga BMW historia)

Men Lexus är ju så otroligt tråkiga, tysta, karaktärslösa, nästan lite för perfekta och dessutom lite för USA anpassade.

Men jag kan hålla med dig, denna IS serien kommer nog ge BMW en svår match. Även den nya GS kan nog vara intressant för en del 5 serie ägare.
Kollade själv på den rätt mycket innans jag bestämde mig för att det skulle bli ytterligare en BMW i form av E60:an.
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
BMW:n är snyggare.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Intressant test. Efter att ha provkört några alternativ till E90 har jag avfärdat alla. Den nya Lexusen har jag dock funderat på. Av testet att döma är den inte något alternativ till 330i E90 för mig, men för säkerhets skull borde jag dock provköra den när tillfälle ges.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
335!
Sail:

Nackdelar:
Dem är perfekta för att dem inte går sönder, hm..! Jag kan hålla med dig att spänning sjunker när bilen inte får gå till Dr. minst en gång i månaden! Man vet inte om bilen mår bra eller icke?

:-)

Fördelar:
Lexus är en bil i mästarklass utan att det sticker i ögonen på grannen så satsar man lämpligen på en Lexus. Ser ut som en Toyota, har köregenskaper som en BMW, prestanda som en Porsche och rullar smärtfritt världen över!

USA anpassade: det är klart, där finns pengarna!
Rammstein

Du glömde att lägga till att BMWn wroom wrooomar bättre!

:)
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Well, vill man ha en "toyota" eller en BMW :-)
Har läst en hel del diskussioner på e90post.com, visst är lexusen snabb rakt fram, men de säger att BMWn är överlägsen på vägen. Nu kommer som sagt 335an, säkert som ett svar på detta.

/S
Nockenwelle:

Jag har provkört den nya E90 325:an, jag tyckte att den inte var så märkvärdig på någon sätt (bara lite plus för startknappen)! Jag tyckte även att den var rätt så slö på låga varv (under 3000 varv) dvs ingen botten drag. Jag förväntade mig att 218 hk skulle svara bättre. Hur är det med E90 330i?
Det där är väl en amerikansk publikation, eftersom Lexus är en "amerikansk" bil så vinner självklart den. Jänkarna är crazy about Lexus.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
No
5.161
Nockenwelle
Det märkvärdiga med BMW är inte rakt fram prestanda. BMW har aldrig gett särskilt bra pulver per krona. Det är vägegenskaperna som är det fina, precis som framgår av testet du länkade till. Visst finns det bilar med ännu bättre vägegenskaper, men då får man försaka kvalitetskänsla, komfort och annat i större grad än vad man vinner i sport. Då har vi lämnat den klass som E90 befinner sig i.
Jag väljer bil först och främst efter vägenskaper vid körning på krokiga vägar och bana. I det avseendet har ingen bil jag provat kunnat mäta sig med E90, såvida vi inte går till andra kategorier av bilar.
SiggeL:

Lexus har sin hybrid teknik, snart kan dem använda sina elmotorer i vilken Lexus modell som helst! När kommer BMWs svar?

En Lexus med V8 och hybrid teknik… Ohhh vilken raket!
E90 M3 lär dessutom få lite mothugg från IS500 med V8 på 450hk som även den lurar bakom knuten... Den får en uppborrad 5-liters version av den pinfärska V8-motorn i nya LS460!

//Chrille
För min del spelar det ingen roll. Kommer aldrig vilja ha en japansk plastbil hur bra de än må vara :)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kul med lite konkurens och att det finns fler än EN bil som man kan tänkas köpa/köra. Ska definitivt kolla in Lexus nästa gång man byter men än så länge trivs jag väldigt bra med min BMW och Lexus kan få det svårt att övertyga mig. I alla fall om dom inte lämnar plasten som var i gamla IS, samt rosten, bensinförbrukningen och tröttheten....

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Och här så krossar BMW 330i Lexus IS350: Länk

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
thunderbird: hade jag velat ha elmotor hade jag inte valt BMW :-) Har läst Lexus hybridbilstesten också.

/S
Kalle Hansen

Jaaa verkligen, med hästlängd!

:-)

Citat från din länk:
Then the ABS lamp lit. We tried to execute one stop on our high-desert test road and nearly executed a 360 spin at 70 mph instead (thus, our braking number is from a previous test). Shortly thereafter several airbag-malfunction warnings lit up. Maybe it was just a coincidence.

Spöke finns över allt!

Förklara vad journalisterna menar med att flera airbag-malfunction warnings lit up.

Highs: Everything lovable about a BMW is there, no infuriating iDrive in our test car.

Lows: Cold interior design, fritzing electrics, a Platinum Visa price.

// Fritzing electrics: nej tack jag har redan fått smaka på den!

Heehheee, en säker vinnare.
SiggeL:

Vilken hybridbilstest menar du?
Tycker det är lite dåligt att såga en bil utan att ha testat den. Läser man ovan så låter det som om BMW skulle göra perfekta bilar men kika lite i forumet så klagas det på både design, kvalite (inredning tex) och rost. Att de dessutom bemöter kunder lite nonchalant emellanåt gör ju inte saken bättre. Själv tycker jag att inredningen i e60 är riktigt ful (snacka om amerikaniserad...) och Bangles design generellt har gjort att BMW inte har det försprång som de haft innan, enligt mig. Nej det är väl utmärkt om det kommer ett alternativ till BMW (om det nu skulle visa sig vara det). Konkurrans är väl alltid bra. Och, handen på hjärtat, hade ni valt lexusen om det visade sig att den är bättre? Säger väl en del hur många isf köper märket på huven...
No
5.161
Nockenwelle
Handen på hjärtat, jag skulle välja Lexusen om den är bättre på de punkter som är viktiga för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.