|
|
|
|---|---|
|
Har ni kollat detta? Länk | |
|
Är det något nytt :-) Mpower |
|
|
Läs även hur de "sågar" s60r... Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
sise |
kom inte som en överraskning direkt BMW är bäst =) |
|
Noterar med viss förtjusning att de nämner avsaknaden av iDrive i sin test-E90 som en fördel. De konstaterar även att den är "den minst Bangleifierade" av bilarna (också en klar fördel!). Uppenbarligen folk som vet vad de talar om när det gäller BMW. :) Dåligt vald rubrik på tråden. Nyheten torde väl vara att BMW vann, inte att Saab och Volvo förlorade? Det var väl för övrigt ganska väntat (särskilt det faktum att "mediokra" 9-3 kom sist) mer intressant är då att nya IS350 placerade sig så högt som den gjorde. Är kanske värd en provtur. Wilhelm Svenselius |
|
|
Synd bara att bilarna inte har samma pris då hade ju valet varit givet. Nu spelar ju BMW i en egen kategori även då det gäller priset. 330xi = 375.000 S60R AWD = 317.000 |
|
| Sorry T5an = 317.000 och 330 351.000 | |
| Sedan brukar ju tyvärr BMW vara riktigt nakna i grundutförande. Läggar man till den utrustning som är standard i våra svenska bilar hamnar priset på en 330 säkerligen över 400k. | |
|
Den Saaben som Automobil testade i A-Testet senast kostade 413000 kr och det får man nog en likvärdigt utr 330 för väll?! Mpower |
|
|
Frågan är hur mycket man kan pruta hos Saab. Listpriserna är knappast något som talar för köp. I och för sig har jag för mig att Saab i ovanligt stor utsträckning säljer på tjänstebilsmarknaden. Bland privatköpare lär Saabs modeller hamna betydligt längre ner i listorna. Som du säger betan, för 413000 får man en tillfredsställande utrustad 330i. I så fall skall man nog vara ganska förtjust i Saab för att välja 9-3, såvida inte en god rabatt ges. |
|
|
Jag klankar sällan ned på andra märken eller dess ägare men läste jag rätt? 413.000:- för en SAAB? Okej att Volvo har några modeller som kostar 400+ men då är det ju frågan om en fläskig 4wd-jeep eller en R med awd, men en stackars Opel... förlåt SAAB för 400+ låter som dagens skämt! |
|
| Det var väl i och för sig inte någon basutrustad vagn, men nog var prislappen fet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.