|
|
|
|---|---|
|
Tja, skulle vilja veta vilka motorer som passar rakt ner i min 528 E28 - 86 , måste byta maskin... Kvittar vilka motorer det är, alla svar e bra! Jag vill inte höra vad som borde eller kan passa, jag vill veta vad som passar rakt ner utan å behöva nya motor fästen osv. MVH Pizza | |
|
M30 motorerna borde väl passa, eftersom att det är samma 'familj' 528, 530, 535 (M30B28, M30B30, M30B35) |
|
| 530 e28? | |
|
Samma fråga? 530? Menmen, är inte 3.5an är ju gjuten på samma form som 3.6an, då borde den oxå passa? Eller är det olika fästen? För jag orkar fan inte hålla på å bygga om, ska bara hinka ner å starta... Om det inte finns nå vettigt så tar jag mig tiden å släpper ner en 3.8a, lika bra när man ändå ska göra fästen, har ju ett par står i garagelängan! Pizza |
|
|
Motorfästen väl en enkel sak i sammanhanget att montera en M5 S38 3.8 liters motor i en E28.......... Sätt i en 528-motor, M30, den passar utan problem! ///Magnus |
|
| en grym motor som får plats är en m30b35 alpina motor med 254 hk. har en att sälja :) | |
|
om du ursäktar lånandet av trådet, henrik: pris skick och miltal på alpinamotorn? |
|
| jag har ingen aning om milen men det kanske går att ta reda på. oljetråget och oljepumpen är trasig pris: minsta bud 11000 | |
| enligt han jag fick tag i den av ska den gå bra. men går bättre med m-tronoc sprut :) | |
| Eller så köper man en M5a direkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.