|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har lite problem med att min 318is -90 inte vill komma upp i temp, det tar flera minuter innan den tillslut stannar precis utanför det blåa området. Jag misstänker att det kan vara något knas med termostaten. Nån som kan ge en second opinion? Hälsningar, Jonas | |
|
en termostat är billig och du kan göra det själv,så testa med det. En annan fråga bara,hur är det med värmen i bilen? om du har bra värme så kan det vara fel på givaren. |
|
| Jag har ju iaf värme i bilen, dock vet jag inte ifall det är så mycket värme som det ska vara. | |
|
byt termostaten så löser det nog sig ska du se ;) BMW CS Nr:06086 Länk |
|
|
Hejsan, hade samma problem med min 318i -88. Då var det termostaten som gett upp. Både enkelt och billigt att fixa själv. Ca. 320 kr på mekonomen. Din kostar nog under hundringen, då min termostat kommer med hela termostathuset. Lycka till! Gr8ride |
|
| Har bytt till en annan termostat nu, dock inte en ny, hann bara stå på tomgång ett par minuter men det såg ut som att nålen stannade på precis samma ställe, återkommer när jag har provkört! | |
|
Nu har jag provkört bilen i 10min och jag tror att problemet är löst nu. Mätaren gick inte riktigt ändå upp men bra nära. |
|
| Det kan ju vara så att din vattenpump är lite sliten oxå,då klarar den inte av att pumpa runt vattnet och kyla av det,som därefter gör att bilen går varm. | |
| Men bilen går ju inte varm. Tvärtom, den kommer inte upp i arbetstemp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.