|
|
|
|---|---|
|
Hej har nyss köpt mig en 330d (touring) -01 fick den till hyfsat pris hos en handlare så jag slog till, det var bara en sak, den var tvungen att ombesiktigas, PGA; vänster spindelled, glapp. Handlaren sa att det skulle kosta 1400:- att göra på verkstad för han hade kollat upp detta. Nöjd å belåten gjorde jag affären, ringde sen BMW (englunds i luleå) gissa vad dom sa att det skulle kosta? "jo du vet då (måste) vi byta på båda sidorna och det kalaset skulle kosta mig 6500:- PGA. att bmw har haft nå fabirikationsfel på dom spindellederna. Vad gör jag nu??? Nån som kan tipsa en fattig Lapp ? | |
| vänd dig till en vanlig verkstad och inte till en bmw verkstad.....det kan löna sig | |
|
Då detta var ett kontruktionsfel så har väl BMW goodwill-garanti på detta... ?upp till 8000 mil eller något tror jag. Vänd till dig dom o snacka me dom! Lycka till! // M.v.h. Spajjjs |
|
|
Precis, har du tur så får du nya bussningar också. ------ Länk |
|
| okay, det är en sen 01 så jag hoppas det går vägen. | |
|
Skynda på, de är väldigt noga med tiden, du ska ha med dig serviceboken dessutom. ------ Länk |
|
| Kan ju vara så att BMW inkluderar en hjulinställning också... viket brö göras efter man har varit och rivit i framvagnen.... | |
| Jag fick nya av bmw när jag fråga om goodwill, inga problem. Har fått det till mina 2senaste e46. kraven var under 8000mil eller 6år sa dom.. | |
|
Fick allt bytt i framvagnen på min -01 å då hade den rullat lite över 10 000, fick vibrationer plus ett glapp när jag bromsade. Inga problem hos bmw Uddevalla åtminstone. Dem löste det galant dagen efter jag frågade.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man ska alltid låta handlaren ombesörja att bilen går igenom besiktiningen, om man inte är en hejare att skruva själv, handlaren har i princip lurat dig med falska prisuppgifter, hoppas han prutade många tusenlappar på bilen för att sälja den obes med fel på, som i värsta fall kan vara trafikfarligt om spindelleden havererar. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag fick mina utbytta vid 12500 mil och då vid 3.5 år.. Beror nog på handlaren. Gjorde iofs jobbet själv. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.