|
|
|
|---|---|
|
Hur kan man ændre det lille display v/speedometeret från fahrenheit til celcius. Har nyligt købt en fin 730 og utetemp vises tyvär i fahrenheits Jan | |
| Stilles vel inn på OBC under "Set" menyen nede til venstre . Henter informasjonen derfra vil eg tro. Vises temperatur i samme enhet i display v/speedometer og på OBC så forandrer du det på OBC. | |
|
Er der nogen som har "facts" och inte gisninger.... har snart prøvet ALT. Der er ingen "set" knap i venstre sida på min OBC, den sidder til højre, men der er ingen "temp" mulighed på OBC, jeg hittar den inte. Har prøvet US proceduren med at stille ingnition key på 1 og holde "trip meter reset" knappen inde o.s.v, der er også en anden procedurer som gælder europæiske bilar, "tryk på trip reset og drej nøglen på 2, slip trip restet" den har jeg også prøvat, funkar tyvär inte. Stadigt fahrenheit på displayet (v/speedo) Hjæææææælp |
|
|
Har en 740 från 1999 och använder samma procedur för att byta celcius \fahreneheit, språk etc.. Om du inte har samma, kanske din bil är en äldre model. Om du vill ha "100% facts" kan du beställa en instruktionsbok från BMW på vilket språk du vill, för just din bil, det gjorde jag och den kostade cirka 250 SEK. Bästa Hälsningar, BMW forever |
|
|
Tak for svaret, har en owners manual. Der står ikke nogen om det i den, har fundet olika procedurer via internet. Var hos BMW i torsdag, de opgav og sagde at de ville ringe til mig, hmmmm |
|
| På min 740 stilles temperaturen via OBC. Har TV/Navi og der er det et valg på hovedmenyen som heiter SET. Der kan eg velge språk, stille klokke/dato, velge 12/24h visning og velge mellom Celsius/Farhenheit visning. Disse valg styrer også visning av temp i lille display ved siden av speedometer. Det er kanskje ulikt uten TV/Navi. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.