|
|
|
|---|---|
|
Behöver lite rådgivning gällande ett bil byte...'äger en volvo s80 årsmodell 99 som har kört snart 13.000 mil, italiensk import år 03...har fått erbjudande att byta bort den rakt av mot en Bmw 520i , e39 , touring, svart med facelift framspoiler, angel eyes, m-ratt,multiratt, klima, sport stolar....men är lite osäker om det är ett bra erbjudande...bmw har kört exakt 10.000 mil och det är årsm.sen 99 alltså 00....vill ha ´lite synpunker samt rådgivning... har haft bmw förr och de är hur sköna som helst men vet inte värde messigt......tack för svar BMW - Bil Med Wingar | |
| Vad är det för motor, utrustning osv i Volvon? | |
|
Som sagt det beror på utrustningen men annars sån Volvo ligger på 100kk o BMW 110-130kk. Men det låter lite skumt i mina öron att bara byta... MVH Blyfoten |
|
|
Alltså volvon är en 2.0T ( 163 hästar ) Bmw har ( 150 hästar ) alltså jag är i behov av en kombi och en bmw kombi är inte fel..... Det är samma utrustning i volvon, sport stolar, klima, farthållare. Det enda som skiljer är att i volvon är det cd men inte i Bmw,,,... Bmw är svart och volvon silver metalic.....samma årsmodell båda två, miltalet skiljer volvon snart 13tusen mil och bmw 10tusen mil...... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Låter bra om allting stämmer! Klipp till. MEN kolla upp bilens historik noggrant, du sa inte om BMW:n är Sv. såld eller imp. När tog den in, av vem? Reg nr? Ägare? Servicebok? Känner du säljaren? Annars så skulle jag gärna bytt, har kört s80 många ggr, skön att sitta och åka i men inte mycket mer. Perfekt för att somna bakom ratten på, stolarna är ju så sköna och man sitter bra och trycker man ner plattan så händer inte särkilt mycket. Klart jag skulle ha bytt! Men snåla inte nu om du ska kolla dokumentationen, gör det ordentligt, finns många exempel på folk som inte har gjort det och kommit och gnällt här, bara för de snåla in på nån hundralapp. Är allting ordentligt så varför inte. Kanske ett M-test på bilen för att gardera dig lite grann ~ 2000 kr. |
|
|
Jo jag håller med gällande volvon,,,skön att sitta o köra,,,,men inte mer...Bmw:n togs in detta året av en firma..från tysk, och jag behöver en kombi bil...det är endast 1 ägare här och 1 i tyskland,,,den har servicebok och den ser bra ut.....men hur kan jag få reda på om hur många ägare den har haft samt om mil antalet stämmer från tyskland.. ?? BMW - Bil Med Wingar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.