|
|
|
|---|---|
|
hej,,, nån som har nåt tips om hur man lagar en hastighetsmätare som stendog för nåra dar sen,, jag har varit till bmw o dom säger att jag måste byta kombiinstrumentet för ca 6000:- men de tycker inte min plånbok om, så jag frågar här bland alla duktiga bmw kännare om nån har nåt tips som man kan prova innan jag får krypa till korset (bmw alltså), bilen e en 530datouring 01 med 12500mil på mätaren tack på förhand hej o hå bengan | |
| de kan likväl vara givarn som sitter på bakaxeln som gått sönder, kostar väl runt 5-600 och är lätt å byta själv, har själv liknande problem, den dör å efter ett tag kan den funka igen å så håller de på=) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu sitter det ingen givare på bakaxeln på E39. Signalen tas från ABS/ASC sensorn vänster bakhjul. Vad gör man ? kollar anslutningarna på instrumentet ev försöker se om det finns nått glapp vid hastighetsmätareninstrumentet, är det enbart den och inget annat som spökar/fattas?? ///MVH Hasso Länk |
|
hasso det är hastighetsmätaren o bränsleförbrukningen som lägger av,, jag har haft ur mätaren o kollat men kan inte se nåt fel o för tillfället funkar den men hur länge de vete tusan hej o hå bengan |
|
| ajdå..då ber ja om ursäkt för att ja sa så galet=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.