AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
844

Rycker i ratten vid inbromsning

Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Hej!

När jag kör sakta och "trycker" nätt på bromsen rycker ratten till lite. Det märks bara om man kör sakta, känns som ett litet glapp nånstans i framvagnen. Har testat att göra samma sak när jag rullat baklänges, men känns då nästan inte alls.
Vet ej hur bromsbelägg, bromskivor m.m. ser ut då jag endast haft bilen i en vecka.

Vad kan detta bero på?

Vh Jonas
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Sök inlägg om det så får du fin läsning!

Annars så har jag samma "problem" på min bil, i mitt fall är det framvagnsbussningarna som är slut. Mycket möjligt i ditt fall också, annars kan det ju vara skivorna som är skeva eller inte riktigt inkörda. Ja, sök lite efter inlägg så får du bilda din egen uppfattning.
Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Har sökt och läst flera dar nu, men alla trådar "faller" ju in på en massa annat som inte direkt har mer mitt problem att göra.

Kom oxå på att även om man kör fort, och trycker FORT på bromsen känns det som om det glappar.

Tack!!
Det är förmodligen skeva främre bromskivor som är boven. Mycket vanligt efter ett par år, du blir kvitt problemet om du byter skivorna.
Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Hej Kristoffer!

Skeva bromsskivor? Kan de kännas som glapp när man trycker på bromsen då?

Vh
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har samma problem med min e46:a och det är glapp i ett stag fram, krängningshämmarna tror jag det var + att skivorna är slitna, skall bytas nästa vecka.

BMW CS #5206
Jag har också haft skakningar på min E46. Förenade Bil bytte bromsskivor två gånger utan att det blev bättre. Till slut fick de byta länkarmar. Detta fick jag på förlängd garanti. Sedan dess har jag inte haft några problem.
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Det gör det i min med, fast en 325i 87:a! :) Såntman få leva med, kanske inte på en nästan ny bil dock!

------
Min bil
Länk

GetawayHlm
Länk
Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Sånt man får leva med?

Nä, du. Precis som du säger, INTE på så pass ny bil.
Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
Kan någon visa mig (tex på realoem.com) hur och var krängningshämmarna, länkarmarna, främre bakvagnsbussningarna sitter? Har lite svårt att leta upp det på de främmande språket! ;-)

Vh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.