|
|
|
|---|---|
|
Har sett fler och fler bilar komma åkande med dessa blå/lila aktiga sken från parkeringsljus-strålkastaren. Var kan man köpa dessa? Är det olagligt och åka med dem? Tack på förhand! ------ Länk | |
|
Det är olagligt, vitt eller gult ljus är tillåtet. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det finns lysdioder att köpa istället för glödlampor, dom lyser väldigt vitt i förhållande till en glödlampa, och får precis som xenonljus en blåaktig ton. Kaixen har lysdiodlampor som lyser väldigt bra, men jag har avverkat 3 stycken på ett halvår, så kvaliten är jag lite frågande till. BMW CS #5206 |
|
| Får du inte felindikering trasigt parkljus?? | |
|
Sätter jag dom i parkeringljuset i helljusreflektorn, får jag felindikering och dessutom lyser blinkern svagt framtill, om halvljuset inte är tänt. Monterar jag dom på sidoblinkern, får jag ingen felindikering, men dom lyser då svagt hela tiden, även en stund efter att jag stängt av bilen. Det beror förmodligen på att det finns lite ström till lampan hela tiden, men den är för liten att tända en glödlampa. En lysdiod drar betydligt mindre ström än en glödlampa. Detta gäller min e46 coupé-00 BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.