AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
674

Från Citroënentusiast till BMW 530i! Hjälp behövs!

Visa användare
49
ramses
530i -89
740 iAL -94
Har "Svikit" mina trogna citroenvänner med att jag och tjejen har köpt en 530 ihop. Blev kär vid första ögonkastet. :o)

Men då behöver jag lite tips från er experter här, då hon skall stylas och fixas med lite extrautrustning inuti.

Men jag tar en sak i taget.

Min första fråga är:

Stora färdatorn! Går det att sätta in i en med klocka där den sitter??? Krångligt???

sen sitter ratten fast och går ej att justera upp och ner. vad sruvar jag nånstanns? har lossat spaken under den, men ack nej!

Hur krångligt är det att sätta fast armstöd på stolarna fram??
Börjar med detta nu. Fler frågor lär komma.

Tack på förhand

//Micke

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Om du har stora datorn så finns det klocka redan i den.
De andra frågorna kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

By the way, välkommen:)

------
Länk
Visa användare
49
ramses
530i -89
740 iAL -94
Oj. Det blev lite fel. Menade att där sitter en klocka nu. och om det går att sätta i den stora färddatorn där den nu sitter!

/Micke

Hallå Micke och välkommen till BMW-träsket och AutoPower!

Ett tips till att börja med: Använd sökfunktionen innan du lägger en ny tråd - det finns väldigt mycket information här i forumet!

Ang. färddatorn: Börja med att ta loss klockan och se hur stor kabelstam du har i kontakten som går in i den. Om där är fler än 3-4 kablar så är din bil förberedd för färddatorn, och då är det bara för dig att koppla in datorn rakt av, samt montera en temperaturgivare. Kika in på Länk - där finns många bra tips och tricks framförallt till E34!

Ratten ska inte gå att justera upp/ned, den går bara att justera in/ut. Alltså mot eller från dig som förare.

Att m,ontera armstöd är ingen större svårighet. Standardstolarna är förberedda för detta - det är bara att skära hål i klädseln på sidan och montera armstöden. Finns en beskrivning av detta någonstans om du provar sökfunktionen.

Lycka till med nya bilen!

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Visa användare
49
ramses
530i -89
740 iAL -94
Tack Kalle och grodan för ett par svar! Tack för gott bemötande!

Menar att ratten inte går att dra in och ut. Sitter liksom fast. Fel??

Det är lite snurrigt i ett nytt forum. Citroënforumet är lite enklare att söka i. Nåt som autopower kanske skulle anamma.? www.citroen.nu

/Mvh

Micke

Micke,

Sökfunktionen här funkar bra tycker jag, bara man läser beskrivningen. Nyckeln är att använda termen AND mellan orden man vill söka på. Exempelvis:

färddator AND E34
ratt AND E34
armstöd AND E34

För att sökfunktionen ska funka så krävs förstås att alla skriver bra och tydliga rubriker där det står vad tråden innehåller. Trådar utan tydlig rubrik raderas.

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.