|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så här att jag ska lägga in en CD-växlare i E38an. Jag var nära och köpa CD-växlaren idag tills killen i butiken tog och ringde Pioneer för säkerhetsskull och se om jag verkligen kunde ha Pioneern i BMW'n utan problem, svaret blev, nej. Jag måste ha en adaptor. Nu till frågan, vad är det för adaptor och vad har den för funktion? Varför går inte att koppla till den som redan sitter i? Går det köpa en adaptor på BMW för att koppla det till en Pioneer CD-växlare, i så fall , hur mycket kostar det på BMW? Tack på förhand! ------ Länk | |
|
Det (((((ekar))))) här! :( ------ Länk |
|
Ulke |
Nu är jag inte helt säker, men har bestämt för mig att det är Alpine som tillverkar original Växlaren till BMW. Gå ej o köp ett annat märke på din växlare för guds skull, utan förvissa dig om originalmärke och köp en sådan. Adaptern man pratar om skulle ta hand om eventuella skillnader i styrsignaler och nivåskillnader i signalen, en sådan bör absolut undvikas...... Varför hänga upp sig på Pioneer? Alpine är det som gäller, och varför välja något sämre? mvh Ulke |
|
Nu har jag varit på BMW och beställd en Original-växlare. Hela kittet gick på 6.500:- Hur i helvete kan man välja ha Navi och TV men inte CD-spelare? Hur som helst, jag var först på BRL och där sa de att Alpine fungerar, men sen blev de tveksamma om det verkligen fungerar på en 740 från 00. De hade installerat CD- växlare till E39:or men aldrig E38. Sen åkte jag till BMW och de sa det är endast original som passar E38:an. Och det är Philllips växlare eller Pioneer, men på bilen finns det en spärr som gör att om du köper en Phillips växlare från en butik det passar inte i alla fall. Som sagt, BMW gör allt för att man ska handla ifrån de. Men det som är värst är att det verkligen finns puckon som beställer en nybil värt mer än en halv mille utan CD spelare. :( ------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.