|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
När jag kör iväg från stillastående med E34an så ibland så känns det som om den slirar till på något. Type ett löv men utan att varvtalet ökar. Det känns som om något rör sig för att sedan hugga till. Type en slirande koppling fast bakifrån. Kopplingen är helt ok då jag kan fullgasvarva på 5an med kopplingen nedtryck och släppa upp den utan den tar hur fint som helst utan att den slirar. Den har även blivit lite "slingrig" bak känns som om man är en smörklick i en het stekpanna. Vad kan det vara? - Är det bakaxeln som slirar? Eller kan den inte det? - Silentblock eller dyligt. Någon som har något liknande? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
snö :) Alternativt så är det silentblocken, men då borde du nog höra att det dunkar till lite när det driver iväg sen. |
|
|
Ja det låter ju faktiskt som om det är nån bussning i bakvagnen kolla upp bakvagnsbussningarna.. så var det på min 320 e36 när dom var dåliga när man släppte upp kopplingen kändes det som om den stac iväg lite i sidled bak.. och på den var det länkarmsbussningarna bak som var problemet Bimmer |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
:) Kunde vara det om det var en kraftigare motor :) Dunkar och dunkar. Det känns som om "glider" för att sedan nå ett ändläge. Något med "baken" är det då den har ändrat karaktär sedan inköp. T.o.m tjejjen märker det och då e det allvarligt ;) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
Bimmer. Nu när du säger det så känns det som om den glider lite i sidled. Skall kolla mer nu när jag åker hem. Sedan har den blivit mer "sladdvänlig" än tidigare om du gasar och svänger - det har den inte varit tidigare. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Kolla upp länkarmasbussningaran.. och även bakvagnsbussningarna tror det är dom som kallas silentblock.. fått för mig att det är ett finare namn bara.... jag höll på att åka av vägen ordentligt när min länkarmas bussningarna på usch inte kul jag märkte det väldigt väl när jag kom genom en svag kurva och det var på vinter väg tvärsläppte gasen pga ett djur sprang över vägen biljäkeln höll på att snurra .. visst man skall inte motorbromsa i en kurva men i bland hinner man inte tänka.. provade även att hastigt motorbromsa på rak väg då det var lite halt och då drog den iväg åt sidan på en gång kolla upp det noga för jag skulle nog kalla det ör att bilen blir en lite fara att framföra eftervägen lycka till Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.