|
|
|
|---|---|
|
Laset till ytterdörren frös, inte själva kolven, den gick att snurra lite pa, men att lasa upp gick inte. Fick hälla in varmt vatten innanför fönsterlisten och da gick det. Jag undrar om det gar att förebygga pa bagat sätt? | |
| Låsolja? Liknande? Kanske öppna upp och smörja från insidan också? | |
|
Nästa gång låset fryser så ta varmt vatten i en plastpåse och håll påsen mot låset tills det tinat upp. På så vis slipper du problem när vattnet, du tidigare hällt på dörren, fryser och då har du samma problem igen, om du inte har smort låset vill säga... Om problemet finns inne i dörren kanske inte påsen löser ditt problem, men för frusna lås är varmvattenpåsen perfekt. Mats |
|
|
För mig hjälpte värken låsspray eller plastpåse och vatten. Jag fick ta fram flickvännens hårtork. Det tog ett tag men jag fick upp dörren tillslut. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
årets låsfryseri började för mig igår..standardfelet att kolven gick runt, pinnen åkte upp men gick inte att öppna, tog mig in på passagerarsidan och fick upp förardörren, dock var passagerardörrens kista frusen så den hakade aldrig i låset i stolpen och låste dörren, så jag fick spänna fast den med spännband tills bilen blivit varm så att låset tinade och sen funkade det perfekt igen! brukar göra så att jag inte låser på vintern...bor i ett lugnt område och det har aldrig varit några problem innan, men bara för jag skrev så så blir det väl inbrott när som helst nu...iaf så lämnar jag hellre olåst än att komma ut på morgonen när man ska till jobbet och behöva stå och bli förbannad för att låset har frusit... jag anser att detta är "en del av charmen" med att åka bmw :) stör inte mig så mycket faktiskt, värre om man bor så man måste kunna låsa...fick tipset att man kunde ta ner låset, ultraljudstvätta det så att all skit försvann, sen fetta in rikligt...felet uppstår ju på grund av vatten som fryser inuti...den åtgärden + att täta runt kistan så att vatten inte kan ta sig in skulle nog hjälpa en del! MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.