|
|
|
|---|---|
|
Har BWM Business RDS i min E39 Touring- 97. Har kommit fram till att min DSP är trasig och det gör att jag inte kan lyssna på bakre takhögtalare. Har även ett dovt bakgrundsljud hela tiden då jag lyssnar. Nån som vet hur det går till att byta DSP? Kostnad? Har hört att det innebär byte av själva "stereon" inne i bilen och att det inte har med slutsteget att göra... Nån? | |
| Dsp:n sitter i slutsteget(dsp slutsteg) och det är bara att koppla loss gamla och hiva i nya så funkar det , ev kanske du behöver slå av och på radion en gång så den "känner" av nya steget.Ett dsp slutsteg kan du hitta begagnat på bla www.ebay.de | |
|
Hallå Hewi! Försvinn nu inte! Kan du hjälpa mig att hitta delen jag behöver? Kan inte språket och har därför ingen nytta av en tysk sida... Har letat så länge efter lösningen på detta problem! Har hört det mesta mellan himmel och jord! Enl min senaste kontakt satt DSP vid stereon i kupén... Jag är rådvill! HJÄLP! |
|
|
Om det är samma steg som i Z3an så har jag ett liggandes.. Z MMM Coupe |
|
|
Här finns det: Länk Men jag skulle om jag vore du överväga att montera inn ett 4-kanaligt eftermarknads slutsteg istället för original slutsteget , bättre ljud och billigare. |
|
|
Tack Hewi! Grejen är att artikelnumret inte stämmer mellan detta steg och det jag fick från BMW här i Kalmar... Tveksamt om man vågar köpa då... Det handlar ju ändå inte om mer än en tusenlapp om man skulle våga köpa detta steg från Tyskland så det är ju intressant... Vad gäller annan 4-kanalsstereo så vill jag ju använda originalknapparna inne i kupén... Hur löser man sånt? Går det använda dessa eller måste man skruva på en ny stereo? Vi hörs! |
|
| Alla knappar funkar som vanligt med ett eftermarknads steg men du får ingen DSP. | |
|
Maila freiwat@hotmail.com har inte han nått liggandes så kan han säkert hjälpa till |
|
|
Vad fick du för artikel nr då? det bör vara:65124127873 eller 65126940977 om det är nytt , annars: 65126905119 eller 65126933875 el 65126939392 el 65126941246 eller slutligen 65126930514. |
|
| andra DSP steg från E39+X5 funkar nog också bra men jag tror en skillnad är att vissa har digital kabel till växlaren och andra analog kabel. | |
|
Man blir imponerad av vad alla kan! Känner mig som en rookie! Hur som helst: Artikelnumret jag fick från BMW iKalmar var: 651 26 940 977. Vad är det för skillnad på dem? Ska maila kontakten jag fick förslag på också. Tack alla! |
|
| Förresten... Vad spelar det för roll om man har DSP i steget eller inte?? Antar att själva Equalizern då inte funkar i panelen, men va faan... Spelar det nån roll? | |
| Jag vet faktiskt inte skillnaden mellan dom olika artiklel nummrena mer än att dom första två är dom som finns att köpa på bmw idag och resten är gamla artikelnummer som utgått. Jag har själv alldrig haft original DSP:n men den lär inte hjälpa ljudet lika mkt som nya högtalare gör. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.