AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.187

Värde på Bmw 325 -88 ?

Hur mycket är en bmw 325 -88 värd?
Ska dock nämnas att det är bytt till en 325 motor från 87 och att den inte går pga att kabelstammen är felkopplad. Den är inte heller besiktigad även en buckla högerbak. Har några bilder här som skvallrar om skicket!

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
5-7000:-

Kanske mer om du hittar någon som är ute efter just ett sådant renoveringsprojekt.

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Kör den till skroten eller sälj som donator!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
SÄlj den i delar, du får ut mest då!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Nu är det så att jag inte ska sälja den utan hade tänkt köpa den och fixa till den.
Men då undrar jag vad man ska betala för den? Han har vill ha 13 tusen eller bud för den! 13 tusen tycker jag var lite väl i överkant för det skick den var i.
Så vad sägs vad ska man ge för den?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Den var ju helt slutkörd verkar det som!

13 tusen?!?! Tjena.

Är det en 325:a med motor från en 87:a? Förstod jag dig rätt? Bara så du vet så är det rätt mycket att göra med kabelstammen. Framstolarna var ju i risigaste laget. Ej besiktad heller.

Du kan ju få en någorlunda fräsch för låt säga 17-18, tror nog det är bättre än att hålla på med den där. Jag skulle inte ge mer än 5000 OM jag hade stort intresse för ett renoveringsobjekt samt förkärlek till e-30.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ett råd glöm den bilen så sover du bättre.Men om du vill meka så säg 3000:- för hjulen o lika för bilen.

Mvh/Micke

Ja, om du ska köpa den så är vi i en annan sits. Håller med Trucker.. om du verkligen VILL ha ett gigantiskt projekt: 6000 spänn som den står med 17".

13 000:- är ett helt vansinnigt pris. Betalar du så mycket gör du en riktigt kass affär.

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
MD du förstod mig rätt det är en bmw 325 -88 med en 325 motor från -87!
Hur mycket jobb är det med kabelstammen igentligen?
Vill tacka för alla övriga svar :D
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Att få alla kablar rätt utan att ha riktiga manualer eller instruktioner till hans är inte något man gör på en kväll direkt, om man inte har vana och erfarenhet kanske.

Varför har du hängt upp dig på denn bil för? Vill du ha ett vinterobjekt? Vart klämmer skon, det är väldigt mycket att göra på den dessutom så är bilen gammal! Snart till våren när du har fixat i ordning allting så lär nya fel uppträda och du får återigen söva ner bilen ett tag.

Vore jag dig (du verkar gilla e-30, jag är inte särskilt förtjust dock) så skule jag köpt en någorluunda fin, renoverat upp toppen och bytt rem och kolla andra mindre saker sen skulle jag förhoppningsvis få den att rulla nått år, mer eller mindre problemfritt.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Det blir "garanterat" billigare en körklar E30. Det behöver kanske inte bli så dyrt att bara få den körbar, men om du vill fixa till den så den ser bra ut så springer nog tusenlapparna iväg.

Men det är ju iofs alltid trevligt när folk räddar gamla BMW från att bli slaktade ;-)
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Max 7.000:-

Varför? Fälgarna och 325 motor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.