AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
594

Coupé fläkten skorrar å gnisslar 323 -86

mr
79
mrcallebmw
E30 325i -90
Tjabba! Hur bär man sig åt för att åtgärda en skorrande och gnisslande coupefläkt? Vad är billigast och enklast? Behövs den bytas eller smörjas upp? Någon som vet eller har tips? Mycket tacksam för hjälp!

Vh!

Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =)
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
den går att dela och renovera men det är mycket jobb!!!knappast lönt,några hundringar på skroten!!
har du tur så kan det räcka med att smörja upp lagren,om jag minns rätt så tar du ut fläkten i från motor rummet,är en plåt som skruvas bort på torpedväggen......vet inte exakt hur det ser ut på 5 serien,men har den börjat med missljud så kan det vara så att den snart är helt slut oxå :(
An
8
Anton V
320 i - 87
325 i Touring - 02
Hej !

På min E30/320i-87 så har jag jag haft problem med gnisslande fläkt, och jag tog ut den och smörjde upp lagren på med lite 5-56, finns kanske bättre smörjmedel, men efter det så blev den betydligt bättre.

Jag försökte ta loss lagren men hittade inget bra sätt, för jag tror för att få en bättre livslängd på smörjningen vore att koka in dem i någon finare typ av olja eftersom det såg ut att vara sintrade lager, men det är enbart min egen terori och definitivt inte vetenskapligt underbygd.

\\ Ciao

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.