|
|
|
|---|---|
Jirar |
Idag när jag körde bilen kom jag att tänka på folk som är så rädda för att importera,för att dom tror att bilarna inte är i lika bra skick som svenska bilar,skruvade mätare mm ni vet vad jag menar. Jag undrar bara hur folk tänker, Vi har snö,slask,regn,saltade vägar,jäkligt dåligt skick på vägarna(iallafall Stockholm). Det jag menar är att bilarna måste ju slitas ut 3ggr så snabbt som en Tysksåld bil.? Nån som håller med eller? Självklart ska man vara vaksam när man köper bil oavsett om det är här eller iTyskland. Skulle vilja veta hur ni resonerar oavsett om ni har import eller sv-såld. |
|
Jag håller med dig... Mvh / Micke R |
|
|
Jag föredrar en importerad från Tyskland framför en svensk bil som gått i "saltdistrikten". Jag håller mig vanligen med bilar som är 5-7 år vid inköpet. Har den då gått på saltade vägar brukar det vara lagom kul att börja meka framvagn och bromsar. Ix:en jag hade förut som bara gått i Tyskland och Norrlands inland var helfräsch undertill efter 9 år och ca 26000 mil. En importerad är ju dessutom billigare i inköp. Givetvis söker man reda på ett prisvärt ex. Mats E BMWCS 3050 |
|
| Håller också med dig. Jag tar hellre en tyskimporterad bil som gått 160-180km/h på osaltade autobahn än en svensk dito på salta vägar. Hellre en mätarskruvar bil som är fin och känns tight än en ärlig och rostig om man tillåts generalisera. | |
| Ännu hellre en Tyskimport som inte gått via det svenska import (mätarskruvar) -ledet... | |
|
Mätarställningar får man väl alltid se upp med. Ingen ska inbilla mig att det inte finns gott om skruvade svensksålda bilar. Naturligtvis lite marigare i Sverige med besiktningar och sådant men bilar som går långt varje år går ju att justera lite inför besiktningen för den som vill. Mats E BMWCS 3050 |
|
| Jag personligen har alltid varit tveksam och lite emot import tills nu....Min 525:a är den bästa bil jag haft och den är importerad...=) | |
|
Instämmer helt, jag har bara haft importerade BMW och föredrar generellt dem framför svensksålda. Det är inte så att jag kategoriskt har något emot svensksålda, men jag kan inte se någon som helst vettig anledning att betala MER för en bil som gått på saltade vägar och som ofta inte har servats och skötts lika ordentligt. Nädå, jag genraliserar inte och dömer ut alla svensksålda bilar, det finns fina sådana också, men när jag tittat efter bilar så har importerna varit klart överrepresenterade bland de fina bilarna till bra pris... |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
"saltdistrikten"., kan upplysa om att man saltar även i Tyskland. |
betriebsanleitung |
Tillexempel e 32.Alla svensksålda jag sett har varit rostiga på insidan av dörrarna.Aldrig sett det på en importerad |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.