AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.364

M3 E36 3.2L Motor i E46 323-99

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej alla.

Jag hade tänkt att eventuellt starta ett nytt trimmprojekt nu i vinter. Mitt förra trimmprojekt brann ju upp (läs "Turbokonverteringsproblem, ska de ryka så här mycke?" Men ja vet inte exakt om de e värt besväret, så jag tänkte höra lite om de finns nån som har något matnyttigt att bidra med.

Jag har en E46 323 Coupé å tycker personligen att den karossen e lätt den snyggaste BMW gjort, så en M3a i den karossen skulle ju va drömmen. Men man har ju inte 300 000:- + att lägga på en bil. tyvärr.

Men det man dock har är en e46 kaross, ett garage och mycke tid över. plus tillräckligt me pengar till att köpa en begagnad äldre M3 motor. m.m

Men frågan är hur bra de kan tänkas passa, med växellåda drivlina osv. passar E46 m3 lådan på den äldre M3 motorn?
eller kan det tänkas passa bra med M3 E36 motor+låda på e46 323 drivlinan...

Någon som vet något?

/Richard
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Varför inte låta bilen vara som den är i stort sett och installera detta Länk måste väll vara klockrent i ditt fall, går säkert att uppgradera sedan om man vill.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
jo jag har tänkt på de där också. men jag har fått ett halvbra pris på en M3 motor så de va därför ja ville höra mig för lite.

M3
54
M3 CAT
M3 LIMO 1995
Hej Richard

Du skrivar at du har fået en bra pris på m3 motor, jeg skal ochså köpa en m3 motor til e36, vet du hvor jeg kan söka efter så´n????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.