|
|
|
|---|---|
| Har ett litet problem med min 320i -85, har precis köpt bilen och hittade en slang som var igenpluggade med en trasa! den sitter på insuget (på högersida) och om jag har jätte dåligt tomgång när den är kall men pluggad slang, men om jag tar bort pluggen och sätter slangen där den ska vara så startar den jätte lätt och har en tomgång på cirka 1500 som inte går ner när den är varm... nån som vet vad det kan vara?? | |
|
Hej! Det låter som någon "fixat " tomgången genom att ta bort slangen och plugga den. Du har en kallstartsventil / tomgångsventil (kommer inte ihåg vad den heter) en cylinderformad sak som det går fyra slangar till, sitter under insuget. På min kärvade den med resultat ,hög tomgång. Tog loss den och lät den ligga i olja ett dygn ,rengjorde och skruvade tillbaka ,då blev tomgången lägre när bilen blev varm. Du har även en "tomgångskruv" på insugsidan , skruven är dold i "cylindern" mot topedväggen (svårt att beskriva) , men om det är kallstartsventilen som kärvar så hjälper det inte att skruva på den. Gjorde det inte på min i.a.f. mvh: Rauski Äntligen BMW :) |
|
|
Kanske skall tillägga att om du skruvar bort "kallstartsventilen" behöver du plugga vatten slangen som går till den. Äntligen BMW :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.