|
|
|
|---|---|
|
Hej, vi trivs mycket bra med vår bil men e61 känns liksom lite....nyare. Ni som har tagit steget och bytt, vad är era erfarenheter? Trivs ni med den nya bilen? Vad stör ni er på? Vad saknar ni från förr? /M Min bil: Länk | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag skulle byta om det inte var för att E61 är så ful. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Jag kommer att byta men väntar nog 1-1,5 år till så att man hittar en bil med "rätt" motor och utrustning för hyffsade pengar. Vet att mattiash här på forumet vid ett flertar tillfällen kommenterat att han saknar sin E39T efter byte till E61. ___ //Ulf |
|
|
Skaffade en 535dAt och den bilen kan nog ha varit ett måndagsex men efter 3 månader så löset dom in bilen. Må vara att den hade precis rätt utrsutnign och allt men det kunde man inte njuta av tyvärr..Den är numer reparead. Mitt tips är att ha du en facelift E39 behåll den elelr piffa till den med en rekond och nytt chassie det är den värd. För egen del vågar jag mig inte på E61 igen förräns efter en ev facelift om några år. 535an ersattes av en 740dA 01 med 7 k mil på mätaren. Enlgit min BMW verkstad är de bästa BMWna kvalitetsmässigt sett E39 speciellt facelift och E38 sista årsmodellen. Prova och hyr en från Mabi och känn efter ordentligt. Lycka till! Asken |
|
|
Hej, har också hört att e39 är bra jämfört med e60/61 avseende kvalitet och tillförlitlighet och det är rätt tråkigt att komma in på en BMW-verkstad och se alla "lik" stå uppkopplade mot datorer och tanka mjukvara. MEN de nya är läskande ändå. OCH det kräver självdisciplin att avstå. Tackar för MABI-tipset. /M Min bil: Länk |
|
|
Vi tog steget från 523i -00 till 530i -04. Vi var väldigt nöjd med E39:an, men den blev väldigt fort gammal bredvid E60 när man väl hade "lärt" sig den nya designen. Helnöjd med den nya bilen också. Tveklöst! Den har fungerat helt problemfritt nu i 1000 mil. (Totalt 1900 mil från ny). På vissa detaljer upplevs kvalitetskänslan i E39:an dock bätte än E60. Och givetvis tvärtom också för vissa andra detaljer. Hade vissa problem med omprogrammeringen till svenskt utförande vilket krävde tre verkstadsbesök mot förväntade ett. Dock så skötte Novation detta exemplariskt och efter byte av ljusmodul (garantiåtagande) accepterade bilen att bli Svensk! |
|
|
Hej! Har stora planer på att byta ut vår E39 mot en E61 detta år och sitter och letar nyttig information på forumet som kan vara bra att veta inför köpet. Nu när E61 har några år på nacken, vad är bra att veta inför köpet? Målet är att hitta en som gått runt 5000 - 7000 gärna med M-paket (dock inget måste). Vill undvika de första modellerna för att undvika ev. barn sjukdomar. All information/synpunkter är förstås välkommen - tack! |
|
|
Hej, bytte e39 till e61 2006 och e61 är en mycket bättre bil. Ägde den från ny till 4500 mil. Inga problem, vibrationer eller konstigheter. Fantastisk bil. Har nu sålt den till förmån för en buss... /M Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.