|
|
|
|---|---|
Ekin |
Ja har inte varit så inlagt i BMW:s dieslar men nu har jag börjat fundera på att skaffa en..Jag har sökt lite på gamla inlägg men ja tänkte starta en ny tråd. Det är en 325 TD/TDS E36 jag har tänkt på.. -325 TDS visste ja inte att det fanns förrän nu..När började dom tillverka den? -Är det TDS som gäller om man ska BMW diesel? -Hur är BMW:s dieslar överlag? Slitstarka? Några speciellt svaga punkter? -hur många liter drar 325TD/TDS på 100km, enligt ni ägare? -Vad brukar det finnas för utrustning i dom?, jag har fått den uppfattningen att de e ganska väl utrustade, stämmer de? -325TD har väl ca.220Nm, men vet nån vad TDS:en har i vrid? -Hur är drivlinan på dieslarna? Håller den samma kvalitet som andra BMW? E de nåt annat ja borde tänka på, som jag har glömt att fråga? Isf var det allt! Jag e tacksam för svar!!! Så svara nu alla BMW-fantaster!! Ha de så gött! |
|
det som är känsligt på dom är toppen du får absolut inte ha för lite vatten i den för då spricker den td/tds motorerna har två pumpar där den ena brukar läcka ibland 324/524 är mer pålitlig i det sammanhanget pga endast en mekanisk pump alt elektrisk men även där är topparna deras akilleshäl drivlinan är stark, samma som 325:an så den biten är lugn tds:en är att föredra pga ic som ökar hållbarheten kvaliten i övrigt är densamma som sina kamrater om du dessutom får tag i billig diesel så är det en riktigt lönande affär men som sagt, kolla om pumpen läcker och om den tar vatten ingedera är acceptabelt om du nu inte är rik |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Angående bränsleförbrukning så drar min 325 td E36 0,65 vid lugn körning med varm motor kontra 0,7 vid många kallstarter och mycket stadskörning. Det är en pålitlig välbyggd bil som är pigg, rolig och komfortabel ställt i relation till sin ringa storlek. Du kan eftermontera ic och byta styrbox i en 325 td E36. |
Ekin |
Tack för era svar! hade hoppats på andras åsikter också, men, men.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.