AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.115

Slutsiffa vid reg.bes M5 E34

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kommer ev. att göra registreringsbesiktning på M5:an nästa vecka och jag undrar om någon vet om det finns möjlighet att kunna få välja slutsiffran i reg.numret själv. Alltså säga vilken slutsiffra man önskar ha när besiktningsmannen går för att fixa ett registreringsnummer för bilen.

Är det någon som vet om det är möjligt att göra så? Slutsiffran bestämmer ju när fordonsskatten ska komma, och även besiktningen??? Är så irriterande om man måste åka och besiktiga bilen mitt i vintern då den är avställd.

Tacksam för svar!

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
au
85
automania
M5 -92
M5T -95
Nej du kan inte välja slutsiffra. Du kommer att få slutsiffra 1 om du besiktigar i november, 2 i december osv

Mvh
Ulf
Du kan välja slutsiffra, dock tycker Besiktningsperson troligtvis att det är jobbigt, men stå på dig, du har rätt att välja slutsiffra, en skillnad om du godkänner deras val, då får du reda på regnumret direkt, medan om du ska välja, tar det några dagar för att få fram ett nummer.

Jag ångrar mig att jag inte valde själv på min andra 540, nu har båda samma slutsiffra, jättekul, skattemånad september, och det är avställning sista september på den ena, ut med 2500kr, för sedan få tillbaka 91,7 % en månad senare, helt onödigt.

Mvh Stephan
au
85
automania
M5 -92
M5T -95
Jaha där ser man. Fick svaret att det inte gick när jag frågade. Det är ju bra att veta att man kan välja om det skulle behövas.

Mvh
Ulf
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
automania:

När blir skatteperioden om jag får slutsiffran 1?

Stephan735i:

Det är precis samma sak för mig. Jag har inte bilen påställd hela året och det är irriterande att få behöva lägga ut en massa pengar, även om man får tillbaka det. Ska försöka stå på mig och sen får vi se vad det blir. De som arbetar på SBP borde ha lite förståelse tycker man. Det är ju inte så jättemycket begärt.

//Schnitzer

au
85
automania
M5 -92
M5T -95
Om du har en 1:a får du betala skatten i april.

Mvh
Ulf
Jag hade fått välja om jag stått på mig, men jag ville ha bilen fort i trafik, så jag tänkte inte, sedan gick verkligheten upp för mig, jättefånigt, det borde vara som i Tyskland, där får man mot en kostnad välja själv, det är därför alla BMWägare i Berlin, absolut vill ha bokstäverna "MW" efter stadsbokstaven, även Finnar får välja, det finns en Dakargul II M5 E39 med regnumret BM-5;)

Mvh Stephan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ok!

Ringde och höra mig för om detta nu och de sa att jag kunde säga till så fort jag kommer in till reg.besiktningen att jag skulle vilja ansöka om att få en speciell slutsiffra. Hoppas verkligen att besiktningsmannen är trevlig för att går det väl förstås inte :(

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.